Prethodno priopćenje
STAVOVI GENERACIJE Y I Z PREMA EKOLOGIJI I EKOLOŠKIM PROIZVODIMA
Hruška Ksenija
; Veleučilište Baltazar, Zaprešić
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Istraživanje je analiziralo stavove generacije Y i Z, rođene od 1980. do 2012., prema ekologiji i ekološkim proizvodima. Ove generacije su aktivne na društvenim mrežama i internetu, što im omogućuje širok pristup informacijama o ekologiji. Ciljevi istraživanja obuhvaćali su procjenu percepcije marki, razliku u sklonosti prema ekološkim proizvodima te spremnost plaćanja više za takve proizvode. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika putem Google Forms, a rezultati su analizirani deskriptivnom statistikom. Većina ispitanika pokazala je umjerenu razinu osviještenosti o ekološkim pitanjima. Ispitanici su često izražavali neutralan stav prema markama s ekološkom komponentom, ali su skloni odabiru zelenih marki pri kupovini, s brigom za okoliš kao glavnim motivom. Istraživanje je postiglo ciljeve, potvrđujući da su pripadnici ovih generacija skloniji ekološkim markama i spremni platiti više za njihove proizvode. Očekivanja od ekoloških marki uključuju inovacije, transparentnost i aktivno sudjelovanje brendova u očuvanju okoliša. Ograničenja ovog istraživanja uključuju mali uzorak i fokusiranost na ispitanike iz Hrvatske. Rezultati istraživanja sugeriraju potrebu za daljnjim istraživanjem i razvojem ekoloških proizvoda i inicijativa kako bi se zadovoljile potrebe i očekivanja generacija Y i Z u održivom razvoju i zaštiti okoliša.
Ključne riječi
ekološki proizvodi, ekologija, generacija Y i Z, percepcija zelenih marki, održivi razvoj.
Hrčak ID:
318191
URI
Datum izdavanja:
3.3.2024.
Posjeta: 223 *