Stručni rad
Motivacijski poticaji školskog knjižničara u odgojno-obrazovnoj aktivnosti učenika kroz filmsko stvaralaštvo
Anita Tufekčić
orcid.org/0000-0002-6130-4038
; OŠ Antun i Stjepan Radić, Gunja
Biljana Krnjajić
orcid.org/0009-0008-4024-919X
; OŠ Siniše Glavaševića, Vukovar
Sažetak
Uloga školskog knjižničara danas je složenija nego prije. Zahtijeva dobro poznavanje učenika i njihovih potreba i mogućnosti te visok stupanj suradnje s učiteljima i roditeljima. Sve to pridonosi stvaranju konstruktivne i kreativne atmosfere u školi. Kreativni učitelji/knjižničari svakodnevno istražuju nove sadržaje kako bi nastavu učinili motivirajućom i zanimljivom. U višegodišnjem iskustvu odgojno-obrazovnoga rada autorice su se susretale s različitim zahtjevima. U svim tim različitim sustavima, pristupima i gledištima jedna je konstanta ostala nepromijenjena – neiscrpna učenička kreativnost i stvaralačka energija koju je vođenim aktivnostima potrebno osloboditi i usmjeriti. Današnji digitalni alati proširili su prostor za njezino iskazivanje i, uz svrsishodno vođenje u različitim aktivnostima, mogu poslužiti kao izvrstan medij za poticanje stvaralaštva. Filmska pismenost danas je postala jedan od imperativa digitalnog doba, a filmski sadržaji, na različitim platformama i u različitim formatima, postali su dostupniji više nego ikada. Od iznimne je važnosti na koji će se način ti filmski sadržaji birati i kritički promišljati, zato je nužno kontinuirano poučavati filmsku pismenost na različite načine. Tako bi škole, a u budućnosti i školske knjižnice, morale biti primarno mjesto filmskog obrazovanja. Ljetna škola filma Gunja sjajan je primjer suradnje na interdisciplinarnom planu školske edukacije i bavljenja kritičkim razmišljanjem kroz bavljenje filmskom umjetnošću. To je škola prepoznatljivog filmskog rukopisa čiji se radovi uspješno prikazuju na filmskim festivalima i revijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Ključne riječi
digitalni alati; filmska pismenost; Ljetna škola filma Gunja; medijska pismenost; školska knjižnica
Hrčak ID:
319134
URI
Datum izdavanja:
27.6.2024.
Posjeta: 171 *