Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odrednice interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija: Doprinos multikulturalnog iskustva i sociodemografskih obilježja

Denis Jurković orcid id orcid.org/0000-0003-4408-5117 ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, dr. Ante Starčevića 12, 53000 Gospić, Hrvatska *
Marija Buterin Mičić ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Obala kralja Petra Kre- šimira IV/2, 23000 Zadar, Hrvatska

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: hrvatski pdf 418 Kb

str. 93-120

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Suvremena društva sve su kulturno pluralnija i sve više pojedinaca dolazi u kontakt s drugim kulturama. Ti susreti različitih kultura ne rezultiraju uvijek uzajamnim razumijevanjem i prihvaćanjem. U tom kontekstu prepoznata je važnost poticanja i razvoja interkulturalne osjetljivosti kao jednog od temeljnih zadataka (budućih) učitelja u suvremenoj školi, a što pretpostavlja da su i sami interkulturalno osjetljivi te da tu osjetljivost iskazuju. Polazeći od navedenog, cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri multikulturalna iskustva i određena sociodemografska obilježja budućih učitelja doprinose objašnjenju njihove interkulturalne osjetljivosti. U istraživanju je sudjelovalo 630 studenata svih učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj. Od istraživačkih instrumenta korišteni su: upitnik sociodemografskih podataka, Skala interkulturalne osjetljivosti (Chen i Starosta, 2000) te modificirani Upitnik multikulturalnog iskustva (Narvaez et al., 2017). Rezultati istraživanja ukazuju na to da određena sociodemografska obilježja i multikulturalna iskustva značajno doprinose razini interkulturalne osjetljivosti budućih učitelja. Uz razmatranje uloge interkulturalne osjetljivosti i multikulturalnih iskustava u afirmaciji interkulturalnog odgoja i obrazovanja u školi, polazeći od dobivenih rezultata istraživanja u radu se također navode implikacije za inicijalno obrazovanje učitelja te preporuke za buduća istraživanja.

Ključne riječi

multikulturalno iskustvo; interkulturalna osjetljivost; interkulturalna kompetencija; budući učitelji; studenti učiteljskih studija

Hrčak ID:

319343

URI

https://hrcak.srce.hr/319343

Datum izdavanja:

17.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *