Pregledni rad
https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/2.13
PERCEPCIJA I STAVOVI POTROŠAČA PREMA KONCEPTU MINIMALIZMA U OGLAŠAVANJU
Diana Plantić Tadić
; Sveučilište VERN'
*
Mihaela Ivančić
Maja Dawidowsky Mamić
* Dopisni autor.
Sažetak
Nezaobilazno jačanje konkurencije i diferencijacije u svim oblicima marketinške komunikacije zahtijeva i od oglašivača da prihvate najučinkovitije koncepte kojima bi se istaknuli na tržištu i pridobili veću naklonost potrošača. Jedan od takvih novijih jest i minimalizam koji se danas pronalazi u širokom spektru različitih područja, uključujući umjetnost, arhitekturu, stil života, ali i marketinšku komunikaciju. Dosadašnje relevantne spoznaje ukazuju na potrebu istraživanja percepcije i stavova potrošača prema konceptu minimalizama u segmentu oglašavanja na hrvatskom tržištu. Provedenom elektroničkom anketom obuhvaćen je značajan uzorak punoljetnih potrošača, a statistička analiza ukazala je na povećanu razinu njihove pozornosti minimalističkim oglasima te njihov većinom pozitivan stav prema minimalizmu u oglašavanju. Uzimajući u obzir utvrđena ograničenja istraživanja, može se načelno zaključiti da hrvatski potrošači preferiraju primjenu minimalistički u odnosu na tradicionalan koncept u oglašavanju, što bi trebala biti korisna smjernica hrvatskim poduzećima i marketinškim agencijama za oblikovanje strategije kojom će se diferencirati u konkurentnom oglašivačkom prostoru.
Ključne riječi
koncept minimalizma; oglašavanje; minimalizam u oglašavanju; stavovi; percepcija
Hrčak ID:
322924
URI
Datum izdavanja:
2.12.2024.
Posjeta: 0 *