Izvorni znanstveni članak
OBRAZOVANJE KAO RAZVOJNA SUPSTANCIJA (Društvene promjene i uloga znanosti)
Antun Mijatović
; Institut za primijenjena društvena istraživanja, Zagreb
Sažetak
Iskazani podaci istraživanja o obrazovanosti radno aktivne
populacije, prema zaključku autora, imaju višestruko značenje za
procjenu mogućnosti razvoja Republike Hrvatske. Istražujući uzroke
i posljedice koje su djelovale na sadašnju razinu obrazovanosti
radno aktivne populacije, iskazani su i drugi pokazatelji
koji djeluju na temeljne pretpostavke socijalnog, gospodarskog i
kulturnog razvoja Hrvatske. Istraživanje nedvosmisleno pokazuje
da se znanje i sposobnost radno aktivne populacije respektira kao
razvojna supstancija, pa je utoliko značajnije sustavno, znanstveno
i dugoročno djelovati na promjene u nacionalnom školskom
sustavu. Pozivajući se na brojna istraživanja, kao i na stavove
relevantnih međunarodnih organizacija, istraživanje pokazuje visoku
korelaciju i presudne utjecaje obrazovanosti radno aktivne
populacije s porastom nacionalnog proizvoda kao i svim drugim
aspektima razvoja. Osobito su značajne one tvrdnje koje dovode
u vezu obrazovanost s realnim pretpostavkama za razvoj demokracije.
Brojni zaključci koji proizlaze iz predočenih podataka i koji
se odnose na tržište rada, visokoobrazovane kadrove, strukturu
strukovnih skupina, zapošljavanje na poslovima za koje se dio
populacije obrazuje, rječito govore o nedjelotvornom sustavu i
njegovom konceptualnom utemeljenju. Obrazovanje kao supstancija
razvoja otvara brojna i sudbinska pitanja društvenog sustava,
koncepcije razvoja i djelovanja raznolikih segmenata (društvenih
podsustava) koji moraju biti stabilni i dugoročno usmjereni
na rješavanje pobrojanih i iskazanih pitanja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
32427
URI
Datum izdavanja:
1.3.1995.
Posjeta: 2.668 *