Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol61no23

Prolegomena za istraživanje usmene književnosti u udžbenicima ili o modernim “starima” i ponešto konzervativnijim “mladima”

Evelina Rudan ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Matea Balen Šimić ; Osnovna škola Kajzerica, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 209 Kb

str. 47-63

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Usmenoj književnosti i načinima govora o njoj u udžbeničkoj literaturi moguće je prići na različite načine: istražiti metodičke pristupe, istražiti količinu i tip tekstova, istražiti zastupljenost žanrova, istražiti primjere s obzirom na jezičnu ili regionalnu tradiciju te omjeriti tu zastupljenost o nastavne planove i programe. No u ovom će nas radu ponajprije zanimati na koje su načine teorijske spoznaje o usmenoj književnosti bile zastupljene u ranoj udžbeničkoj literaturi i na koji način prolaze u omjeravanju o suvremenu udžbeničku literaturu. Pokazat će se u radu da je naša rana udžbenička literatura (s prijelaza stoljeća) u priličnoj mjeri bila usklađena sa sebi suvremenim znanstvenim teorijskim i poetičkim uvidima, pa čak i da je anticipirala neke od kasnijih folklorističkih znanstvenih uvida.

Ključne riječi

udžbenici hrvatskog jezika i književnosti, usmena književnost, metodički pristupi, čitanke, obrazovne politike

Hrčak ID:

324347

URI

https://hrcak.srce.hr/324347

Datum izdavanja:

19.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *