Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja

Milan Šimunović ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Područni studij teologije u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 1.642 Kb

str. 179-206

preuzimanja: 905

citiraj


Sažetak

Autor polazi od konstatacije da je u traženju razloga
određenog nesnalaženja u katehetskom procesu, a pogotovo
slabijeg uključivanja djece i mladih u kršćansku zajednicu, umjesto
prebacivanja odgovornosti na pojedine odgojne čimbenike,
potrebno hrabrije suočenje s promjenama u svijetu kojima još ne
možemo predvidjeti smjer ni ishod. Postmoderna svijest unijela je
zbunjenost i etički relativizam na području mišljenja i kulture
življenja, koja. se sve manje temelji na kršćanskim načelima. To ne
bi smio biti razlog za pedagoški pesimizam i rezignaciju, nego
izazov za premišljanje i preusmjerenje projekta odgoja vjere.
Uočavajući pitanja na koja je promijenjeni suvremeni čovjek
sve osjetljiviji, odgoj vjere mora tragati za takvim projektom koji
će kršćanski pogled na svijet i život prikazati značajnijim i
perspektivnijim od mnogih koji se nude na "veletržnici života".
Uzimajući u obzir činjenicu da Crkva u školi ima jednu od
nojboh'ih šansi da se susretne s mladom generacijom, autor
smatra daje u tome od presudne važnosti uloga vjeroučitelja. On
međutim mora biti svjestan da trojnim usavršavanjem mora
stjecati odgovarajuće kompetencije kako bi mogao biti što
sposobniji posrednik susreta Boga i čovjeka u svijetu koji se nezaustavljivo mijenja. Pritom se zadržava na odgojnoj, promotivnoj,
religioznoj, komunikacijskoj, eklezijalnoj i obraćeničkoj
kompetenciji, pokazujući kako su one ključ za kreativno
predvođenje vjeronaučnog procesa. Dakako, od posebne je
važnosti veće i organiziranije uključivanje u taj proces svih
odgojnih čimbenika, osobito obitelji i župne zajednice, bez čega se
kriza religioznog odgoja, posebno vjeronauka u školi, može samo
produbljivati. Novi lik vjeroučitelja i novi način suradnje svih
odgojnih čimbenika jamstvo je za kvalitetniji vjeronauk koji vodi
prihvaćanju kršćanskog projekta mišljenja i djelovanja, a time i
preusmjerenju nekih negativnih procesa.

Ključne riječi

postmoderna (svijest); etički relativizam; novi humanizam; trajno usavršavanje; nova slika Boga i čovjeka; specifične kompetencije vjeroučitelja; suradnički odnos odgojnih čimbenika (vjeroučitelja, roditelja, župne zajednice)

Hrčak ID:

38836

URI

https://hrcak.srce.hr/38836

Datum izdavanja:

20.6.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.031 *