Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Kontroverze afirmativnih akcija u obrazovanju

Sanja Petkovska ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Beogradu, Beograd, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 23-39

preuzimanja: 1.135

citiraj


Sažetak

Ideje uključivanja različitosti u obrazovni sistem na ravnopravan način savremeni je fenomen u okviru strategija upravljanja različitostima, koji ne daje rezultate, ali koji upozorava na nužnost pronalaženja rešenja za sve probleme vezane za problem jednakosti,
ljudskih prava, društvene i istorijske pravde, zajedničkog života i vrednosti. Afirmativna akcija potiče s američkog kontinenta, iz osamdesetih godina prošlog veka, ali je veoma povezana s obrazovnim i kulturnim fenomenima u savremenom obrazovanju i društvenom životu u celom svetu. Kontroverznost njenog sprovođenja prevazilazi okvire obrazovnog sistema, dok će diskusije o zastupljenosti manjinskih i istorijski marginalizovanih grupa u institucijama zapadnog društva, koje će se intenzivno voditi i u budućnosti, biti najverovatnije podjednako obeležene nesporazumima koji leže u osnovi kontakata i zajedničkog političkog života različitih kultura.

Ključne riječi

različitosti; ljudska prava; obrazovanje; afirmativna akcija; jednakost; socijalna i istorijska pravda

Hrčak ID:

64471

URI

https://hrcak.srce.hr/64471

Datum izdavanja:

15.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.624 *