Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA

Edita Borić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Alma Škugor ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Ivana Perković ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 744 Kb

str. 361-371

preuzimanja: 3.694

citiraj


Sažetak

Izvanučionička istraživačka nastava temelji se na učenju otkrivanjem, u neposrednoj stvarnosti, ostvarivanju iskustvenog učenja koje vodi do trajnog znanja, rasterećenju učenika te interdisciplinarnom pristupu sadržajima nastave. Takvo poučavanje podrazumijeva uporabu primarnih izvora znanja, poticanje promatranja, samostalna istraživanja, zaključivanje te praktično
djelovanje učenika u neposrednoj stvarnosti. Planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave zahtijeva veliki angažman učitelja stoga nas je zanimalo provode li učitelji takvu nastavu i
koliko često. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati samoprocjenu učitelja o kompetencijama i motivaciji za planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave, učestalost provođenja te prednosti i nedostatke iste. U istraživanju je sudjelovalo 146 učitelja voditelja županijskih vijeća s područja cijele
Republike Hrvatske. Rezultati su ukazali da učitelji visoko procjenjuju svoje kompetencije planiranja i provođenja ovakve nastave te da su svjesni njezinih prednosti i nedostataka.

Ključne riječi

izvanučionička istraživačka nastava; kompetencije; motivacija; nedostatci; prednosti; samoprocjena; učitelji

Hrčak ID:

68278

URI

https://hrcak.srce.hr/68278

Datum izdavanja:

15.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.259 *