Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 2 (20), 2010.
Izvorni znanstveni članak
SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Edita Borić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Alma Škugor
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Ivana Perković
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Izvanučionička istraživačka nastava temelji se na učenju otkrivanjem, u neposrednoj stvarnosti, ostvarivanju iskustvenog učenja koje vodi do trajnog znanja, rasterećenju učenika te interdisciplinarnom pristupu sadržajima nastave. Takvo poučavanje podrazumijeva uporabu primarnih izvora znanja, poticanje promatranja, samostalna istraživanja, zaključivanje te praktično
djelovanje učenika u neposrednoj stvarnosti. Planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave zahtijeva veliki angažman učitelja stoga nas je zanimalo provode li učitelji takvu nastavu i
koliko često. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati samoprocjenu učitelja o kompetencijama i motivaciji za planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave, učestalost provođenja te prednosti i nedostatke iste. U istraživanju je sudjelovalo 146 učitelja voditelja županijskih vijeća s područja cijele
Republike Hrvatske. Rezultati su ukazali da učitelji visoko procjenjuju svoje kompetencije planiranja i provođenja ovakve nastave te da su svjesni njezinih prednosti i nedostataka.
Ključne riječi
izvanučionička istraživačka nastava; kompetencije; motivacija; nedostatci; prednosti; samoprocjena; učitelji
Hrčak ID:
68278
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 6.213 *