Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Uporaba Moodle-a 2.0 u vrednovanju znanja

Gordana Jugo ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Ivica Matotek ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Mirela Carev ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Daniel Domović ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet


Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 153-163

preuzimanja: 1.334

citiraj


Sažetak

Vrednovanje znanja u vrlo velikoj mjeri utječe na samo učenje te mu stoga
treba posvetiti posebnu pažnju. Informacijske i komunikacijske tehnologije
omogućuju jednostavnije i fleksibilnije vrednovanje znanja uz manji utrošak
vremena nastavnika u odnosu na konvencionalnu nastavu. Stoga se u e-učenju
uvriježilo učestalije vrednovanje znanja i davanje pravovremene detaljne
povratne informacije čime se veće težište stavlja na formativno vrednovanje
znanja. CARNet je proučio mogućnosti nove verzije Moodle-a, a u ovom
radu su opisani alati Moodle 2.0 za vrednovanje znanja: testovi, zadaće,
dovršenost aktivnosti i ograničavanje dostupnosti. Ovi alati omogućuju nastavnicima
jednostavno i fleksibilno provođenje vrednovanja, analizu rezultata
i praćenje rada polaznika. Također omogućuju prilagodbu nastavnog
gradiva i aktivnosti za svakog polaznika na temelju rezultata vrednovanja.
Ovisno o načinu vrednovanja, polaznici mogu dobiti detaljne povratne informacije
i mogu pratiti vlastiti proces učenja. Stoga se preporučuje korištenje
Moodle-a u vrednovanju znanja polaznika s obzirom na to da može znatno
doprinijeti povećanju kvalitete i uspješnosti učenja i poučavanja, kao i smanjenju opterećenja nastavnika. Verzija Moodle-a 2.0 nudi određene prednosti
u odnosu na stariju verziju: omogućuje jednostavnije kreiranje pitanja, neke
nove vrste pitanja, kao i dvije potpuno nove opcije u aktivnostima: dovršenost
aktivnosti i ograničavanje dostupnosti. Ove promjene su novi pomaci u jednostavnosti,
fleksibilnosti i individualizaciji vrednovanja kao sastavnog dijela
procesa učenja.

Ključne riječi

Moodle 2.0; vrednovanje znanja; e-učenje; nastava

Hrčak ID:

85390

URI

https://hrcak.srce.hr/85390

Datum izdavanja:

21.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.801 *