Stručni rad
Uporaba Moodle-a 2.0 u vrednovanju znanja
Gordana Jugo
; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Ivica Matotek
; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Mirela Carev
; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Daniel Domović
; Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Sažetak
Vrednovanje znanja u vrlo velikoj mjeri utječe na samo učenje te mu stoga
treba posvetiti posebnu pažnju. Informacijske i komunikacijske tehnologije
omogućuju jednostavnije i fleksibilnije vrednovanje znanja uz manji utrošak
vremena nastavnika u odnosu na konvencionalnu nastavu. Stoga se u e-učenju
uvriježilo učestalije vrednovanje znanja i davanje pravovremene detaljne
povratne informacije čime se veće težište stavlja na formativno vrednovanje
znanja. CARNet je proučio mogućnosti nove verzije Moodle-a, a u ovom
radu su opisani alati Moodle 2.0 za vrednovanje znanja: testovi, zadaće,
dovršenost aktivnosti i ograničavanje dostupnosti. Ovi alati omogućuju nastavnicima
jednostavno i fleksibilno provođenje vrednovanja, analizu rezultata
i praćenje rada polaznika. Također omogućuju prilagodbu nastavnog
gradiva i aktivnosti za svakog polaznika na temelju rezultata vrednovanja.
Ovisno o načinu vrednovanja, polaznici mogu dobiti detaljne povratne informacije
i mogu pratiti vlastiti proces učenja. Stoga se preporučuje korištenje
Moodle-a u vrednovanju znanja polaznika s obzirom na to da može znatno
doprinijeti povećanju kvalitete i uspješnosti učenja i poučavanja, kao i smanjenju opterećenja nastavnika. Verzija Moodle-a 2.0 nudi određene prednosti
u odnosu na stariju verziju: omogućuje jednostavnije kreiranje pitanja, neke
nove vrste pitanja, kao i dvije potpuno nove opcije u aktivnostima: dovršenost
aktivnosti i ograničavanje dostupnosti. Ove promjene su novi pomaci u jednostavnosti,
fleksibilnosti i individualizaciji vrednovanja kao sastavnog dijela
procesa učenja.
Ključne riječi
Moodle 2.0; vrednovanje znanja; e-učenje; nastava
Hrčak ID:
85390
URI
Datum izdavanja:
21.6.2012.
Posjeta: 2.801 *