Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.03
ISTRAŽIVANJE STRATEGIJÂ UČENJA KOD JEDNOJEZIČNIH I DVOJEZIČNIH UČENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOG JEZIKA
Moira Kostić-Bobanović
; Odjel za ekonomiju i turizam
Mieta Bobanović
; University of Zagreb, Business school of Economics (Croatia)
Sažetak
Strategije učenja prema mnogim autorima predstavljaju značajnu varijablu usvajanja jezika (Ellis, 1985; McLaughlin 1987; Oxford, 1990, Shen, 2005), a nedavna istraživanja na ovom području započela su sa proučavanjem njihova razlikovanja između jednojezičnih i višejezičnih govornika.
Ovaj rad istražuje razlike u upotrebi strategijâ kod dvojezičnih i jednojezičnih govornika engleskoga kao stranog jezika.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 42 jednojezična te 42 dvojezična učenika koji uče engleski kao strani jezik na Sveučilištu u Puli. Razlike u upotrebi strategija između dviju grupa provjerene su t-testom. Prema dobivenim rezultatima možemo zaključiti da dvojezični govornici više upotrebljavaju strategije učenja od svojih jednojezičnih vršnjaka, a razlike u upotrebi strategija pamćenja te metakognitivnih strategijâ su statistički značajne u korist dvojezičnih govornika.
Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći učenicima stranih jezika pri učinkovitijoj uporabu strategija učenja.
Ključne riječi
strategije učenja jezika; jednojezični govornici; dvojezičani govornici; engleski kao strani jezik
Hrčak ID:
71607
URI
Datum izdavanja:
5.9.2011.
Posjeta: 5.620 *