Stručni rad
https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.11
DVOJEZIČNI ODGOJ
Andrea Močinić
; Talijanska osnovna škola Buje (Hrvatska)
Sažetak
Dvojezičnost, tj. sposobnost poznavanja dvaju jezika, je jako zanimljiva, ali i veoma opširna tema. To nas navodi na činjenicu da je i dvojezični odgoj vrlo kompleksna tema u sklopu koje možemo naći mnogobrojne i praktične pedagoške teorije te školske metodologije. U ovom članku nalaze se istraživanja nekoliko uglednih pedagoga, psihologa, lingvista (Baker, 2007; Bialystock, 2006; Titone, 1993; Deshays, 2003), te se uspoređuju njihova različita mišljenja. Autor ovoga članka se prije svega bavi vrstama dvojezičnog odgoja, te ih međusobno uspoređuje, nalazi njihove dobre i loše strane, i na kraju razmatra najučinkovitije edukativne tipologije. U zaključku pokušava se pronaći vrsta dvojezičnog odgoja koja bi najviše odgovarala istarskoj regiji, u kojoj je dvojezičnost prisutna već stoljećima.
Ključne riječi
bilingvizam; multikulturalizam; interkulturalizam; obrazovanje; škola
Hrčak ID:
71618
URI
Datum izdavanja:
5.9.2011.
Posjeta: 23.700 *