Prethodno priopćenje
SUPERVIZIJSKI STIL I KOMUNIKACIJSKI PROCESI U SUPERVIZIJI IZ PERSPEKTIVE SUPERVIZORA
Maja Laklija
orcid.org/0000-0002-2580-4983
; Pravni fakultet u Zagrebu, Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska
Maja Kolega
orcid.org/0000-0002-8202-4617
; Veleučilište VERN, Zagreb, Hrvatska
Tončica Božić
; Centar za socijalnu skrb Krapina, Krapina, Hrvatska
Margareta Mesić
; Zavod za javno zdravstvo Zadar , Zadar, Hrvatska
Sažetak
Temeljna metoda razvojno-integrativne supervizije je profesionalni dijalog koji zahtijeva razvijene komunikacijske vještine kod supervizora i supervizanta. U radu je prikazano kvalitativno istraživanje čiji je osnovni cilj stjecanje uvida u iskustva i promišljanja licenciranih supervizora o njihovom viđenju značaja komunikacijskih procesa u superviziji. Odgovarajućim pitanjima željelo se saznati koje vještine i znanja supervizori smatraju neophodnima za kvalitetan supervizijski rad, njihov doživljaj vlastitog komunikacijskog stila u superviziji te s kojim dilemama se suočavaju tijekom supervizije. U istraživanju je sudjelovalo 8 licenciranih supervizora s dugogodišnjom praksom. Podaci su prikupljeni metodom polustrukturiranog intervjua, a u obradi je korištena kvalitativna analiza sadržaja. Intervjuirani supervizori opisali su svoje viđenje značaja komunikacijskih procesa i stilova u superviziji na različite načine definirajući pri tome svoj vlastiti komunikacijski stil. Svaki supervizor u svoj rad unosi dio svog životnog iskustva, sustava vrijednosti i osobnog stila na koje se nadograđuje obrazovanje iz različitih psihoterapijskih pravaca kao i edukacija za supervizora. Integracijom tih elemenata supervizori razvijaju svoj specifičan supervizorski stil.
Ključne riječi
supervizija; komunikacijski procesi; supervizijski stil; znanje; vještine
Hrčak ID:
74096
URI
Datum izdavanja:
18.11.2011.
Posjeta: 8.383 *