Paediatria Croatica, Vol. 55 No. 3, 2011.
Stručni rad
UTJEČE LI MENTALNA RETARDACIJA NA ŽVAČNU UČINKOVITOST KOD DJECE SA CEREBRALNOM PARALIZOM?
Danko Bakarčić
orcid.org/0000-0002-7947-8116
; Medicinski fakultet Rijeka
Vlatka Lajnert
Inge Vlašić Cicvarić
Nataša Ivančić Jokić
Sandra Hrvatin
Renata Gržić
Igor Prpić
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi utječu li kognitivne sposobnosti na funkcije žvačnog sustava kod djece sa cerebralnom paralizom. U ispitivanje bilo je uključeno četrdeset i troje djece sa cerebralnom paralizom i s različitim stupnjem oštećenja središnjeg živčanog sustava u dobi od 6 do 16 godina i s ozubljenim čeljustima. Ispitana je njihova žvačna učinkovitost, služeći se testom prosijavanja. Podatci o kognitivnoj sposobnosti preuzeti su iz medicinske dokumentacije ispitanika s Klinike za pedijatriju Kliničkog bolničkog centra u Rijeci. Ispitanici su bili podijeljeni u dvije skupine. Prvu skupinu ispitanika činila su djeca s teškom i dubokom mentalnom retardacijom. Djeca bez mentalne retardacije i s blagom mentalnom retardacijom činila su drugu skupinu. Djece s umjerenom mentalnom retardacijom nije bilo među ispitanicima. Rezultati su pokazali da je razina žvačne učinkovitosti kod djece iz prve skupine s teškom i dubokom mentalnom retardacijom bila niža u usporedbi s djecom iz druge skupine, koju su činila djeca bez mentalne retardacije i s blagom mentalnom retardacijom. Statistički značajna razlika između dviju skupina je nađena kod usporedbe indeksa žvačne učinkovitosti glede stupnja mentalne retardacije (Z= 92,50; p > 0,001). Zaključilo se da stupanj mentalne retardacije igra jednu od značajnijih uloga u provođenju adekvatne žvačne funkcije.
Ključne riječi
Deskriptori: MENTALNA RETARDACIJA; ŽVAKANJE; CEREBRALNA PARALIZA; DIJETE; ADOLESCENT
Hrčak ID:
74376
URI
Datum izdavanja:
6.9.2011.
Posjeta: 1.469 *