Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 2, 2012.
Prethodno priopćenje
Interkomunikacijska diferencijacija proizvodnog odjela: slučaj KIO Keramika d. o. o.
Dinko Jović
; College of Market Communications Agora, Trnjanska cesta 114, 10000 Zagreb, Croatia
Darko Krmpotić
; KIO Keramika d. o. o., Vladimira Nazora b. b., 33515 Orahovica, Croatia
Verica Hocenski
; KIO Keramika d. o. o., Vladimira Nazora b. b., 33515 Orahovica, Croatia
Sažetak
Uspoređuju se značajke interne komunikacije u keramičkoj industriji između proizvodnog i ostalih odjela koje se u literaturi optimiziraju kvantitativnim analizama procesa. Nedostatak optimizacije rukovođenja poslovima u industriji keramike nastoji se poboljšati ispitivanjem i strukturiranjem komunikacijskih procesa i kvalitativnom metodom. Pri tome se istražuju: i) proces interne komunikacije u stratificiranom i segmentiranom sustavu proizvodnje keramičke industrije u odnosu na ostatak organizacije te ii) poslovni procesi i njihova organizacija. Razmatraju se razlike između učinkovitosti komponenti vanjskog proizvodnog sustava: tehnologije, radne snage te inovacije i marketinga. Vanjski proizvodni modeli temelje se na podacima učinkovitosti. Korištene su metode: faktorska analiza kao kvalitativna komunikacijska mjera te uparivanje pojmova pri objašnjavanju inter-segmentne komunikacije. Rabljenjem metode uparivanja pojmova autori naglašavaju važnost kohezije organizacijskih segmenata i inter-segmentne komunikacije. Važna su sljedeća gledišta poslovne pragmatike: menadžment može utjecati na tvrtkine segmente i inter-segmentnu koheziju mijenjanjem smjera i sadržaja informacija izvedenih iz analize metodom uparivanja pojmova. Analize ukazuju na pogodnost uporabe kvantitativnih čimbenika pri rukovodstvenoj optimizaciji procesa.
Ključne riječi
interna komunikacija; menadžment; organizacijski segmenti; poslovni procesi; proizvodna učinkovitost; uparivanje pojmova
Hrčak ID:
83925
URI
Datum izdavanja:
29.6.2012.
Posjeta: 2.439 *