Suvremena lingvistika, Vol. 38 No. 74, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Nenamjerno ovladavanje vokabularom i razvoj prijamnog i proizvodnog rječnika: kako funkcioniraju različiti tipovi glosa.
Azizollah Dabaghi
; University of Isfahan, Iran
Marzieh Rafiee
; University of Isfahan, Iran
Sažetak
Istraživanja su pokazala da nenamjerno ovladavanje vokabularom može biti od velike pomoći pri
učenju jezika. Primjenom zadataka za ispitivanje stupnja znanja vokabulara kod učenika (engl.
State Rating Tasks – SRT), u ovome se istraživanju pokušava ispitati utjecaj nenamjernog
ovladavanja vokabularom putem različitih tipova glosa (onih iz J1 i J2). U istraživanju također
želimo rasvijetliti povezanost između nenamjernog ovladavanja vokabularom upotrebom tipova
glosa i razvoja prijamnog i proizvodnog rječnika kod osoba koje uče strani jezik. Ispitanicima
su podijeljeni popisi s dvadeset glosa u J1 i J2 te su ispitanici morali pročitati kratki tekst
uz uporabu danih glosa. Jedna verzija zadataka (SRT) dana je ispitanicima u dva različita
vremenska perioda, prije i poslije samog zadatka čitanja, kako bi se pokazala promjena u znanju
ispitanika. Rezultati pokazuju da je nenamjerno ovladavanje vokabularom uz uporabu tipova
glosa povećalo znanje ispitanika od niže prema višoj razini, ali ta promjena varira ovisno o tipu
glosa. Analiza zadataka za ispitivanje stupnja znanja vokabulara kod učenika (SRT) pokazala je
da su ispitanici kojima su dani tipovi glosa u J1 imali bolje rezultate od druge grupe u odnosu
na poznavanje proizvodnog rječnika, dok je zadatak s tipovima glosa u J2 imao povoljniji učinak
na proširivanje prijamnog rječnika.
Ključne riječi
nenamjerno ovladavanje vokabularom; vokabular učenika; tipovi glosa; zadatci za ispitivanje znanja; poznavanje prijamnog i proizvodnog rječnika
Hrčak ID:
94341
URI
Datum izdavanja:
27.12.2012.
Posjeta: 2.418 *