Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST ZAVIČAJNOG IDENTITETA I MUZEJSKOG ISKUSTVA UČENIKA

Tamara Kisovar Ivanda orcid id orcid.org/0000-0001-7556-6955 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Ivana Batarelo-Kokić ; Filozofski fakultet u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb

str. 7-19

preuzimanja: 997

citiraj


Sažetak

U radu je predstavljena ideja o osobnom identitetu muzejskog posjetitelja, u našem slučaju učenika, kao temelju doživljaja muzeja i njegovih sadržaja. Ideja je promišljana u istraživanju zavičajnih dimenzija učeničkoga muzejskog iskustva. Međusobni odnos zavičajnog identiteta učenika i njegove percepcije muzejskih sadržaja, promatran je na primjeru proučavanja dimenzija učeničkih percepcija u skupini učenika drugih i četvrtih razreda Osnovne škole iz Benkovca. Iako u Benkovcu djeluje Zavičajni muzej grada Benkovca, zavičajne dimenzije muzejskog iskustva praćene su u Muzeju antičkog stakla u Zadru. Time se u raznolikosti ukupnog muzejskog postava omogućilo praćenje učeničke usmjerenosti na povijesno-arheološke sadržaje benkovačkoga zavičajnog prostora, kao integrirane dijelove ukupnog postava. U istraživanju je korištena kombinirana metodologija. Kvantitativni su podatci prikupljani anketnim upitnikom, a kvalitativni slobodnim pisanim iskazima i crtežima učenika te iskazima njihovih učitelja, prikupljenim polustrukturiranim intervjuima. U zaključku rada je objašnjena povezanost usmjerenosti i sadržajnog strukturiranja učeničke percepcije muzejskih predmeta i zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja učenika, dakle njihovog zavičajnog identiteta.

Ključne riječi

zavičajni identitet; zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja; percepcija muzejskih sadržaja

Hrčak ID:

99887

URI

https://hrcak.srce.hr/99887

Datum izdavanja:

20.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.342 *