Ostalo
Informacijska pismenost u nastavnom programu diplomskog studija Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Lea Škorić
orcid.org/0000-0002-1545-5791
; Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marijan Šember
; Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Helena Markulin
; Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jelka Petrak
orcid.org/0000-0003-1481-2598
; Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Svladavanje vještina informacijske pismenosti preduvjet je cjeloživotnog obrazovanja i uspješnog snalaženja u informacijama preopterećenom okruženju. Visokoškolske knjižnice imaju važnu ulogu u poticanju razvoja vještina pronalaženja, probira i ocjene potrebnih informacija i njihova korištenja, s naglaskom na samostalnom učenju, kritičkom razmišljanju i rješavanju problema. Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (SMK) uključena je u sve obrazovne aktivnosti matične ustanove, pri čemu sudjelovanje u programu diplomskoga studija ima osobitu važnost. U obveznom predmetu Uvod u znanstveni rad u medicini SMK samostalno izvodi jedan nastavni modul vezan uza sustav medicinskih informacija. Tijekom jeseni 2011. godine, odmah nakon završetka nastave, provedeno je anketno ispitivanje studenata o nastavnom sadržaju. Anketni upitnik sadržavao je četiri pitanja s više ponuđenih odgovora, a ukupno su anketirana 254 studenta. Rezultati su pokazali kako velika većina studenata smatra da takav sadržaj mora biti obvezan dio nastavnog programa. Također, više od polovice studenata drži da je upoznavanje s dostupnim bibliografskim bazama podataka i načinima njihova pretraživanja najkorisniji dio sadržaja, te da će im ono što su saznali koristiti u daljnjem studiranju. Odgovori na pitanje o utjecaju koji bi sadržaj modula mogao imati na njihove stavove o informacijskoj pismenosti pretežno su se pravilno raspodijelili na: a) doprinos informacijskoj pismenosti općenito, b) povećanje osviještenosti o važnosti medicinskih informacija, c) doprinos razlikovanju pouzdanih od manje pouzdanih informacijskih izvora i d) utjecaj na odnos prema informacijama tijekom profesionalnog života. Rezultati ovog anketnog ispitivanja još su jedan dokaz svrhovitosti sustavnog poučavanja specifičnim informacijskim vještinama na razini visokih učilišta.
Ključne riječi
informacijska pismenost; studenti medicine; nastavni program; Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Hrčak ID:
106571
URI
Datum izdavanja:
12.3.2013.
Posjeta: 2.127 *