Pregledni rad
Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju
Aleksandar Halmi
; Aveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Puni tekst: hrvatski pdf 594 Kb
str. 23-40
preuzimanja: 866
citiraj
APA 6th Edition
Halmi, A. (2010). Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 23-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118365
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 23-40. https://hrcak.srce.hr/118365. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 23-40. https://hrcak.srce.hr/118365
Harvard
Halmi, A. (2010). 'Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 23-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118365 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Halmi A. Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.11.2024.];7(1):23-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118365
IEEE
A. Halmi, "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 23-40, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118365. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 90 Kb
str. 41-41
preuzimanja: 253
citiraj
APA 6th Edition
Halmi, A. (2010). Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 23-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118365
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 23-40. https://hrcak.srce.hr/118365. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 23-40. https://hrcak.srce.hr/118365
Harvard
Halmi, A. (2010). 'Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 23-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118365 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Halmi A. Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.11.2024.];7(1):23-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118365
IEEE
A. Halmi, "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 23-40, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118365. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 108 Kb
str. 42-42
preuzimanja: 238
citiraj
APA 6th Edition
Halmi, A. (2010). Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 23-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118365
MLA 8th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 23-40. https://hrcak.srce.hr/118365. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Halmi, Aleksandar. "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 23-40. https://hrcak.srce.hr/118365
Harvard
Halmi, A. (2010). 'Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 23-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118365 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Halmi A. Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.11.2024.];7(1):23-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118365
IEEE
A. Halmi, "Kompleksni teorijski vođeni programi evaluacije u obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 23-40, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118365. [Citirano: 25.11.2024.]
Sažetak
Dosadašnji programi evaluacije i evaluacijska istraživanja u obrazovanju, pogotovo ona koja se odnose na evaluaciju nastavnih planova i programa (curriculuma), vrlo su malo ili nimalo koristila programsku teoriju. Programska teorija i logika malog ili srednjeg dosega, nužno su sredstvo za izradu bilo kojeg programa ili tipa evaluacije bilo da je riječ o formativnim, sumativnim, proaktivnim, monitoring ili interaktivnim formama evaluacije. Ta se tematika često neopravdano zaobilazi u mnogim uvodnim tekstovima i metodološkim raspravama, u kojima se evaluacija prikazuje kao ateorijska i isključivo metodički usmjerena misija. Međutim, važnost teorije (modela i pristupa) naglašavaju brojni evaluacijski teoretičari (Patton, Chen, Rossi i Freman, Weiss itd.). U najopćenitijem smislu, teorija ima mnogo funkcija i središnja je sastavnica evaluacijskog procesa u obrazovanju. Primjerice, ona može omogućiti nastavniku – evaluatoru dobru racionalu pri odabiru specifičnih metoda i metodoloških pristupa prigodom, primjerice, istraživanja učenika s posebnim potrebama. U elaboraciji navedene tematike, autor koristi različite modele iz evaluacijske prakse koji u danom kontekstu mogu poslužiti za generiranje teorija znanosti o obrazovanju. Posebno ističe praktičnu evaluacijsku taksonomiju koja je od vitalnog interesa za odabir adekvatne evaluacijske strategije i pristupe, najprikladnije za programe intervencije u različitim područjima odgoja i obrazovanjima.
Ključne riječi
program evaluacije; evaluacijska istraživanja; programska teorija; praktična taksonomija; formativna i sumativna evaluacija; dionici
Hrčak ID:
118365
URI
https://hrcak.srce.hr/118365
Datum izdavanja:
26.5.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.523
*