Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.5559/di.23.2.05

Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?

Ajana Löw Stanić orcid id orcid.org/0000-0001-8231-430X ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 539 Kb

str. 303-325

preuzimanja: 2.091

citiraj


Sažetak

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati promjene u izraženosti
predrasude prema Romima prije, neposredno nakon te 17
mjeseci poslije prikazivanja reality emisije u kojoj je pobjednik
bio pripadnik romske manjine te utvrditi hoće li one biti jednakoga
smjera kao i promjene u izvještavanju o Romima i problemu
njihove diskriminacije u tiskanim medijima. Istraživanje je
provedeno anketnim ispitivanjem u tri točke mjerenja te analizom
sadržaja 231 broja tiskanih publikacija izdanih u dvomjesečnom
razdoblju prije svake ankete. U skladu s hipotezama,
neposredno nakon emisije, utvrđena je manja izraženost otvorene,
ali i prikrivene predrasude prema Romima, nego u razdoblju
prije emisije. Iako i dalje niži nego prije emisije, rezultati
pokazuju trend ponovnoga porasta predrasude 17 mjeseci
nakon emisije. Najveći broj novinskih članaka o Romima,
najveće površine, s relativno najmanjim udjelom negativnih
članaka te s najvišom zastupljenosti teme diskriminacije Roma
utvrđen je za vrijeme i neposredno nakon emisije. Rezultati ovog
istraživanja pokazuju da bi već i jedna televizijska emisija mogla
dovesti do znatnoga smanjenja predrasuda, što se može ostvariti
medijskim kontaktom s pripadnikom manjine i opažanjem
pozitivne manjinsko-većinske interakcije, ali i izloženošću
medijskoj agendi koja promiče norme međugrupne tolerancije.

Ključne riječi

predrasude; hipoteza parasocijalnoga kontakta; teorija postavljanja agende; socijalne norme; intervencije za smanjivanje predrasuda

Hrčak ID:

125563

URI

https://hrcak.srce.hr/125563

Datum izdavanja:

1.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.719 *