Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mogućnosti unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških oblika reformskih pedagogija

Višnja Rajić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 27-45

preuzimanja: 1.451

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 115 Kb

str. 46-46

preuzimanja: 273

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 115 Kb

str. 47-47

preuzimanja: 276

citiraj


Sažetak

Jedna od ključnih značajki obrazovnog sustava danas je neprestana potreba za promjenom uzrokovana društvenim promjenama i ekonomskim pritiskom. Ova učestala promjena može se prepoznati u brojnim reformama obrazovanja. Rad donosi prikaz rezultata istraživanja provedenog s ciljem utvrđivanja mišljenja učitelja primarnog obrazovanja o mogućnostima unutarnje reforme primarnog obrazovanja, njenoj pedagoškoj opravdanosti i realnim mogućnostima za promjene u osobnom kontekstu učitelja. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji, neovisno o godinama staža, imaju pozitivno mišljenje o pedagoškoj opravdanosti unutarnje reforme implementacijom različitih oblika učeničkog samostalnog rada, oblika suradnje, izmijenjenih organizacijskih oblika nastave te razvoja manualnih vještina, a najpozitivnije procjenjuju implementaciju elemenata koji pospješuju učeničke manualne vještine. Ipak, utvrđene su značajne razlike u procjeni pedagoške opravdanosti i mogućnosti implementacije različitih elemenata reformskih pedagogija s obzirom na mjesto rada i županije iz koje učitelji dolaze. Svi učitelji značajno negativnije procjenjuju mogućnost implementacije elemenata reformskih pedagogija nego li njihovu pedagošku opravdanost. Ove rezultate potrebno je uzeti u obzir pri planiranju unutarnje reforme primarnog obrazovanja.

Ključne riječi

unutarnja reforma; primarno obrazovanje; reformske pedagogije

Hrčak ID:

126483

URI

https://hrcak.srce.hr/126483

Datum izdavanja:

21.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.581 *