Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Građani i javna uprava na primjeru Grada Zagreba: sudionici u demokratskom procesu ili korisnici usluga

Vedran Đulabić orcid id orcid.org/0000-0002-2206-7391 ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 1.126 Kb

str. 135-169

preuzimanja: 1.684

citiraj


Sažetak

Polazeći od društvene okoline upravne organizacije, autor analizira poboljšanje odnosa uprave s građanima kao najrelevantnijim dijelom društvenom okoline. S obzirom na to da taj odnos najsnažnije dolazi do izražaja u jedinicama lokalne samouprave, kao slučaj za analizu uzima se Grad Zagreb i poboljšanje odnosa gradskih upravnih tijela
s građanima. S obzirom na odnos prema građanima, poslovi gradskih upravnih tijela klasificiraju se u dvije osnovne skupine. Na jednoj su strani poslovi kojima se građanima pružaju određene javne usluge pa se građane percipira kao korisnike tih usluga. Druga kategorija poslova su poslovi strateškog odlučivanja za koje su građani subjekti demokratskog procesa zainteresirani za utjecaj na ishod pojedinih
javnih politika. Kao doktrinarno-teorijski temelj koristi se koncept javne vrijednosti i koncept upravljanja odnosima s korisnicima, a kao metodološki pristup koristi se analiza relevantnih propisa i podataka o kontaktima građana i uprave, kao i analiza sadržaja relevantnih web stranica

Ključne riječi

public administration; local self-government; environment of administrative organisations; public value; the City of Zagreb

Hrčak ID:

135596

URI

https://hrcak.srce.hr/135596

Datum izdavanja:

5.3.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.932 *