Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Socijalna distanca prema nacionalnim ili etničkim i religijskim skupinama

Vlatko Previšić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Neven Hrvatić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odjel za pedagogiju
Koraljka Posavec ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 295 Kb

str. 105-118

preuzimanja: 724

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 106 Kb

str. 105-106

preuzimanja: 256

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 64 Kb

str. 119-119

preuzimanja: 261

citiraj


Sažetak

Rezultati teorijsko — komparativne analize i empirijskog dijela istraživanja u sklopu znanstvenoistraživačkih projekata „Genealogija i transfer modela interkulturalizma” (1991.— 1996.) i „Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture” 1997. — 2002.) upućuju na zaključak kako ispitanici sebe vide primarno u okruženju nekih nacija: Hrvati, pa Amerikanci, Talijani, Nijemci i prema njima iskazujuj socijalnu blizinu. Kod nacija i etniciteta kod kojih je više iskazano neprihvaćanje: Srbi, Crnogorci, Romi..., ne može se govoriti o crno-bijelim odnosima, jer istovremeno nije zanemariv postotak odgovora koji upućuju na prihvaćanje. Sličan je trend prisutan u odnosu na socijalne udaljenosti prema vjerskim skupinama. Dobiveni rezultati mogu pomoći definirati obrazovnu politiku te mogu pridonijeti neposrednoj školskoj praksi u procesu osuvremenjivanja odgojnog rada, i s gledišta rasterećenja od nepotrebnih sadržaja, prema uvođenju inoviranih programa, poboljšanju kvalitete udžbenika i drugih izvora znanja, u kontekstu interkulturalne pedagoške komunikacije.

Ključne riječi

socijalana distanca; nacionalne, etničke i religijske skupine; interkulturalni odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

139371

URI

https://hrcak.srce.hr/139371

Datum izdavanja:

19.5.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.182 *