Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija

Tijana Vukić orcid id orcid.org/0000-0001-5334-7102 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Interdisciplinarni studij Kultura i Turizam
Iva Younes ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Interdisciplinarni studij Kultura i Turizam


Puni tekst: hrvatski pdf 266 Kb

str. 79-101

preuzimanja: 1.971

citiraj


Sažetak

Svjesni utjecaja televizije kao još uvijek, za djecu, najuvjerljivijeg masovnog medija te nužnosti sustavnosti u razvijanju medijske kompetentnosti djeteta, u ovom radu istražujemo mogućnost uvođenja televizijskog programa kao na¬stavnog sredstva u obvezne osnovnoškolske nastavne predmete u povećanom obimu s ciljem stjecanja i razvoja osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Iako činjenica da se djecu u hrvatskim školama od samog početka osposob¬ljava za razlikovanje, upotrebu i komunikaciju s masovnim medijima, rad pro¬blematizira ishode učenja koji nisu u skladu s tim te nedostatnost nastavnih sati namijenjenih sustavnom stjecanju medijskih kompetencija. Ciljevi istraži¬vanja bili su utvrditi: imaju li učenici šestog razreda temeljne televizijske me¬dijske kompetencije, stavove nastavnika o važnosti te teme, njenom uvođenju u obvezne premete te koliko je sadržaja na tu temu u njima trenutno zastupljeno. Podatke smo prikupili koristeći metodološke instrumente: test i intervju te po¬stupak analize sadržaja nastavnog plana i programa jedne tehnološki napre¬dne hrvatske osnovne škole, a obradili ih deskriptivnom statističkom metodom. Dobiveni rezultati potvrđuju prethodna istraživanja provedena u ovoj domeni komunikacijskih, ali i pedagoških znanosti: učenici nemaju razvijene temeljne medijske kompetencije koje se odnose na televiziju, koriste je uglavnom za za¬bavu, a televizijski programi koje prate neprimjereni njihovoj dobi. Nastav¬nici, svjesni važnosti sustavnog uvođenja sadržaja medijskog odgoja u osnov¬ne škole, spremni su unijeti promjene. Rad prvi put nudi konkretno i odmah primjenjivo rješenje, uvodeći male, financijski nezahtjevne, mjerljive i istog trena provedljive promjene.

Ključne riječi

televizija; televizijski program; nastavno sredstvo; masovni me-diji; medijske kompetencije; medijski odgoj; medijska kultura; osnovna škola

Hrčak ID:

142064

URI

https://hrcak.srce.hr/142064

Datum izdavanja:

20.7.2015.

Posjeta: 3.579 *