Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovna škole

Krunoslav Matešić ml. orcid id orcid.org/0000-0003-3568-2892 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 327 Kb

str. 79-90

preuzimanja: 2.780

citiraj


Sažetak

Cilj ove studije je provjeriti prediktivnost pokazatelja kognitivne inteligencije i emocionalne inteligencije za kriterijske varijable – prosjek svih ocjena na polugodištu, završna ocjena iz hrvatskog i matematike. Kognitivna inteligencija je operacionalizirana
rezultatom na Naglierijevu testu neverbalne sposobnosti (NNAT), a emocionalna inteligencija rezultatima na ljestvicama BarOnova inventara emocionalnog kvocijenta inteligencije: verzije za mladež, a koji mjeri interpersonalnu inteligenciju, intrapersonalnu
inteligenciju, suočavanje sa stresom i prilagodljivost. U istraživanju su sudjelovala 273 učenika (132 dječaka i 141 djevojčica) 6., 7. i 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Utvrđeno je da komponente emocionalne inteligencije nisu značajno
doprinijele objašnjavanju ni jedne kriterijske varijable. Kognitivna inteligencija je bila značajan prediktor za sve tri mjere školskog postignuća.

Ključne riječi

kognitivna inteligencija; emocionalna inteligencija, školski uspjeh; osnovna škola

Hrčak ID:

149206

URI

https://hrcak.srce.hr/149206

Datum izdavanja:

20.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.020 *