Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.24.3.04

Važnost ciljeva dostignuća i stavova o obrazovanju u objašnjenju samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri kod adolescenata

Andreja Bubić orcid id orcid.org/0000-0002-9122-9809 ; Filozofski fakultet, Split
Katarina Krile ; Hrvatski zavod za zapošljavanje, Dubrovnik
Ivana Kuzman ; Hrvatski zavod za zapošljavanje, Dubrovnik


Puni tekst: engleski pdf 207 Kb

str. 387-405

preuzimanja: 2.017

citiraj


Sažetak

Dosadašnja istraživanja pokazala su značajnost uvjerenja
pojedinaca o njihovim sposobnostima vezanim uz
upravljanje karijerom, odnosno njihove samoefikasnosti u
odlučivanju o karijeri, za profesionalni uspjeh. U
provedenom istraživanju ta su uvjerenja ispitana među
skupinom učenika završnih razreda srednje škole, koji će se
uskoro naći u situaciji važnoga profesionalnog odabira posla
ili fakulteta. U istraživanju su ispitani i učenički ciljevi
dostignuća i stavovi o obrazovanju te je istražena njihova
povezanost sa samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri.
Dobiveni rezultati izdvojili su ciljeve ovladavanja
uključivanjem, izvedbom, izbjegavanjem rada, kao i stavove
prema obrazovanju te sudjelovanje u izvannastavnim
aktivnostima kao statistički značajne prediktore
samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri. Ovi rezultati
upućuju na važnost akademskih iskustava za razvoj
samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri te nude nove
spoznaje o složenoj međuovisnosti obrazovnih i karijernih
procesa. Oni stoga mogu biti informativni za osmišljavanje
budućih programa karijernoga savjetovanja za adolescente
koji prelaze na fakultet ili tržište rada, kao i pojedince koji
prolaze slične karijerne tranzicije.

Ključne riječi

ciljevi dostignuća; razvoj karijere; samoefikasnost u odlučivanju o karijeri; stavovi prema obrazovanju

Hrčak ID:

149876

URI

https://hrcak.srce.hr/149876

Datum izdavanja:

1.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.385 *