Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Odnos između tržišne orijentacije i poslovne uspješnosti čeških i njemačkih visokotehnoloških poduzeća

Patrik Jangl orcid id orcid.org/0000-0003-3336-9675 ; Tomas Bata University in Zlín


Puni tekst: engleski pdf 255 Kb

str. 153-170

preuzimanja: 1.369

citiraj


Sažetak

Glavni je cilj rada saznati indeks tržišne orijentacije i opisati odnos između četiriju komponenti tržišne orijentacije visokotehnoloških (high-tech) poduzeća i poslovne uspješnosti. Poslovna je uspješnost istraživana kao jednodimenzionalni konstrukt. Tržišna orijentacija u ovom je istraživanju definirana kao proces generiranja informacija o potrošačima i konkurentima, diseminacija i integracija informacija po timovima unutar poduzeća te reakcija na tržišne informacije u obliku koordiniranih akcija. Uzorak se sastojao od 164 češka i 187 njemačkih visokotehnoloških poduzeća. Ispitanici (prodajni i marketinški menadžeri) ispunili su anketni upitnik i označili razinu koliko su suglasni s pojedinačnim izjavama na Likertovoj ljestvici od 1 do 7. Tržišna orijentacija i razina poslovne uspješnosti određene su kao aritmetička sredina (x̄) izmjerenih vrijednosti. S obzirom na veličinu indeksa ukupne tržišne orijentacije (MOI), češka (x̄=5.2) i njemačka (x̄=5.14) visokotehnološka su poduzeća srednje tržišno orijentirana. Indeks poslovne uspješnosti (BPI) u Njemačkoj(x̄=5.22) dosegao je nešto višu vrijednost u odnosu na Češku Republiku (x̄=5.13). Glavne korištene metode bile su korelacija i regresijska analiza. Istraživanje je potvrdilo hipotezu o postojanju odnosa između komponenti tržišne orijentacije i poslovne uspješnosti. Tri od četiriju veza u modelu višestruke regresije bile su značajne. Nasuprot tome, nije potvrđena pozitivna i značajna povezanost između prikupljanja informacija o konkurenciji i poslovne uspješnosti.

Ključne riječi

tržišna orijentacija; poslovna uspješnost; visokotehnološki sektor; višestruka regresijska analiza; Češka Republika; Njemačka

Hrčak ID:

151319

URI

https://hrcak.srce.hr/151319

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.277 *