Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kreativnost i mediji: kreativne industrije kao projekt ad absurdum

Divna Vuksanović orcid id orcid.org/0000-0002-2288-0796 ; Fakultet dramskih umetnosti, Beograd


Puni tekst: hrvatski pdf 427 Kb

str. 1299-1308

preuzimanja: 1.471

citiraj


Sažetak

Tekst saopćenja se bavi odnosom medija i kreativnosti u suvremeno doba. Ova relacija tretira se kritički, kroz eleboriranje aktualnih tržišnih odnosa i fenomena tzv. kreativnih industrija. Problematika kreativnih industrija, i njihovog služenja svijetu kapitala, čini osnovnu interpretativnu liniju članka. Analiza pojma kreativnih industrija, poteklog od sintagme ‘kulturna industrija’ Adorna i Horkheimera - pokazuje apsurdnost čitavog projekta koji nije u funkciji razvoja umjetnosti i kulture, kako se obično misli, nego služi podupiranju posustalog svijeta kapitalizma. Stoga kreativne industrije, kao grana ekonomije, zapravo, instrumentalizuju kreativnost, prikazujući je kao nužnu pretpostavku razvoja ne samo umjetnosti, kulture i medija, već čitavih društvenih zajednica, što smatramo pogrešnim pristupom, sa stanovišta našeg razumijevanja ove problematike, a iz vizure jedne kritički intonirane filozofije medija.

Ključne riječi

mediji; kreativnost; umjetnost; kultura; filozofija medija

Hrčak ID:

170526

URI

https://hrcak.srce.hr/170526

Datum izdavanja:

12.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.219 *