Prethodno priopćenje
Svrha umjetnosti: inteligentni dijalog ili puki ukras?
Jeannine Belgodere
; Odsjek za engleski jezik, Sveučilište u Le Havreu, Francuska
Sažetak
Ovaj članak prikazuje lik i djelo kipara Allana Housera i njegova sina Boba Haozousa, pripadnike naroda Chiricahua Apache, kroz sintezu dvaju razgovora s Bobom Haozousom vođenih u srpnju 2013. i 2014. godine u Santa Feu u Novom Meksiku. U tim razgovorima, koje ću po potrebi komentirati, Bob Haozous izrazio je svoje mišljenje o očevim umjetničkim djelima koja prema njegovu mišljenju prenose romantizirano viđenje Indijanaca. Za Boba Haozousa Allanov portret dostojanstvenih i lijepih Indijanaca neodvojiv je od određenog ekonomskog i političkog konteksta. On također kritizira Sajam indijanskih kultura kao ogledalo romantizirane povijesti starosjedilaca. Doista, umjetnost koja prikazuje pravu stvarnost i nedaće starosjedilaca nije prisutna u radovima izloženima na sajmovima indijanskih kultura, posebice na onom koji se održava u kolovozu u Santa Feu u Novom Meksiku. Bob Haozous drži da starosjedilački umjetnici ne bi trebali rabiti umjetnost samo kao unutarnji dijalog, nego i kao oblik političke poruke. Njegovo viđenje indijanskog identiteta kao filozofije, a ne genetski određenog identiteta, također je revolucionarno, kao što je i njegova umjetnička kritika Indijanaca koji su postali „kulturalni zombiji“.
Ključne riječi
Allan Houser; Bob, Apaši; Sajam indijanskih kultura; holokaust nad Apašima; politička poruka
Hrčak ID:
174174
URI
Datum izdavanja:
30.12.2016.
Posjeta: 2.369 *