Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17685/Peristil.59.3

Posljednje dopune dalmatinskom katalogu slika Mateja Ponzonea Pončuna

Radoslav Tomić ; Institut za povijest umjetnosti


Puni tekst: hrvatski pdf 640 Kb

str. 27-35

preuzimanja: 1.213

citiraj


Sažetak

Kao rezultat višegodišnjih istraživanja prepoznata su i identificirana nova djela mletačkog slikara Mateja Ponzonea Pončuna koji se u četvrtom desetljeću 17. stoljeća doselio u Split gdje mu je brat Sforza Ponzone bio nadbiskup. Tu je za sebe, majku i brata dao izraditi grobnicu u svetištu katedrale sv. Dujma za koju je slikar trebao izvesti ciklus slika s prizorima iz života sv. Dujma. Autor navodi nekoliko oltarnih pala koje je Ponzone naslikao za dalmatinske naručitelje, a čuvaju se u crkvama na otoku Braču (Nerežišća, župna crkva), u Splitu (crkva sv. Mikule u Velom Varošu, sada crkva sv. Križa; samostan sv. Klare), Trogiru (crkva sv. Petra, nekada crkva sv. Mihovila) i na otoku Čiovu (crkva sv. Lazara / sv. Josipa). Analiziraju se i odlike Ponzoneova slikarstva te se upozorava na njegovu venecijansku stilsku formaciju. No, kao inteligentan i moderan slikar Ponzone se osvrtao i na druge umjetnike, pa se može uočiti da u prikazivanju lika sv. Frane Asiškoga (Šibenik, crkva sv. Frane) slijedi rješenja Federica Baroccija (1535.–1612.).

Ključne riječi

Matej Ponzone Pončun; slikarstvo; 17. stoljeće; Dalmacija; Venecija

Hrčak ID:

178595

URI

https://hrcak.srce.hr/178595

Datum izdavanja:

1.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.671 *