Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.55.1.5

Brendiranje zelenog turizma u Makedoniji

Biljana Petrevska orcid id orcid.org/0000-0002-1238-4158 ; Sveučilište Goce Delčev, Fakultet za turizam i poslovnu logistiku, Štip, Makedonija
Vlatko Cingoski orcid id orcid.org/0000-0001-6097-485X ; Sveučilište Goce Delčev, Elektrotehnički fakultet, Štip, Makedonija


Puni tekst: engleski pdf 3.410 Kb

str. 101-116

preuzimanja: 1.383

citiraj


Sažetak

Turizam je brzo rastuća djelatnost, stoga nacionalno brendiranje može biti dio učinkovite strategije
u upravljanju nacionalnim rastom u turizmu. Pozitivan imidž zemlje jedan je od osnovnih
temelja promidžbe, što ilustrira potrebu ulaganja u brendiranje zemlje kao dijela strategije
izgradnje toga imidža. Članak koristi primarne i sekundarne podatke u pružanju uvida u
procese i probleme koji prate brendiranje Makedonije kao ekološki osviještenog odredišta.
Autori istražuju percepciju hotelijerskog menadžmenta po pitanju primjene koncepata zaštite
okoliša i obnovljivih izvora energije. U istraživanju su primijenjene: (1) kvantitativne metode,
korištenjem proračuna srednjih vrijednosti mjerenja ekopolitike i praksa zaštite okoliša te
(2) kvalitativne metode, konzultiranjem sekundarnih izvora podataka. Procjenjuje se na koji
način ugostitelji upravljaju utjecajem svojih djelatnosti na okoliš, budući da to izravno može
dovesti do povećanja konkurentnosti destinacije. Glavni je cilj utvrditi razinu kvalitete okoliša
Makedonije kao temelja za stvaranje nacionalnog brenda zelenog turizma. Istraživanje je
kod velikog broja hotela pokazalo nedostatak mjera za smanjenje konvencionalne uporabe
energije i njenu zamjenu obnovljivim izvorima energije. Iako su svjesni važnosti koncepta
energetske učinkovitosti, te mjere nisu prioritet menadžera makedonskih hotela. Ti rezultati
mogu pomoći u daljnjim koracima izrade marketinške strategije kako bi se poboljšala prepoznatljivost
posebnosti zemlje. Glavni je doprinos ovog članka u tome da predstavlja početak
izrade okvira za uvođenje konkurentne ekološke strategije u hotelskim objektima kako bi se
doprinijelo formiranju zelenog identiteta Makedonije.

Ključne riječi

promocija; brendiranje; životna okolina; zeleni turizam

Hrčak ID:

182251

URI

https://hrcak.srce.hr/182251

Datum izdavanja:

30.5.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.808 *