Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.27.3.05

Politički vođe u dnevnim novinama: analiza hrvatskih parlamentarnih izbora 2016.

Damir Jugo ; Edward Bernays University College, Zagreb
Lana Ciboci ; Edward Bernays University College, Zagreb
Maja Banovac Barić ; Edward Bernays University College, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 198 Kb

str. 473-491

preuzimanja: 954

citiraj


Sažetak

Rad analizira izvještavanje dnevnih novina o ključnim političkim
vođama parlamentarnih izbora u Hrvatskoj 2016. godine, prvih
prijevremenih parlamentarnih izbora u Hrvatskoj koji su se
dogodili kao posljedica raspada vladajuće koalicije. Uvod u ove
nagle izbore na kojima se sustav preferencijalnoga glasovanja
rabio tek drugi put bila je kratka izborna kampanja i promjena
vođe najveće stranke (HDZ), što je utjecalo na snažnu prisutnost
elementa personalizacije u kampanjama vodećih stranaka i
koalicija. Ovaj rad analizira kako je pet vođa najjačih stranaka i
koalicija bilo predstavljeno u šest dnevnih novina za trajanja
službene izborne kampanje. Rezultati istraživanja pokazali su
kako su vođe dviju najvećih stranaka dominirali u medijskim
objavama, ali i da je jedino novo lice među vođama u odnosu
na prethodne izbore, predsjednik HDZ-a Andrej Plenković, imao
izraženo pozitivan tretman u većini analiziranih medija.
Konačno, rezultati pokazuju i kako su se politički programi i
privatan život političkih vođa pokazali kao marginalne teme
medijskih objava posvećenih političkim vođama.

Ključne riječi

Hrvatska; parlamentarni izbori 2016.; politički vođe; dnevne novine; personalizacija

Hrčak ID:

205087

URI

https://hrcak.srce.hr/205087

Datum izdavanja:

4.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.598 *