Bogoslovska smotra, Vol. 88 No. 3, 2018.
Preliminary communication
Crkva i javno mnijenje. Na putu izgradnje unutarcrkvenog dijaloga
Jerko Valković
; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb
Abstract
Crkva je od svojih početaka svjesna da je zajedništvo jedan od ideala prema kojemu treba težiti i koji treba izgrađivati. Promišljanje o načinu ostvarenja zajedništva predstavljalo je uvijek za Crkvu velik izazov jer je, u različitim povijesnim kontekstima, trebala pratiti načine komuniciranja i oblikovanja zajedništva. U novije vrijeme mediji su postali nezaobilazno sredstvo, odnosno prostori komunikacije između pojedinaca i društva, te mogu biti od velike pomoći u oblikovanju dijaloga. Oni omogućavaju nove načine povezivanja, nove načine oblikovanja (virtualnih) zajednica a utječu i na samu komunikaciju. Autor u ovom tekstu posebnu pozornost posvećuje komunikaciji koju Crkva razvija unutarcrkvenim javnim mnijenjem. Uz višestruki dijalog koji neprestano ostvaruje s Bogom i svijetom, Crkva – kao zajednica koja komunicira – ima potrebu za javnim mnijenjem. Budući da se javno mnijenje nije razvilo u crkvenom ambijentu nego u kontekstu građanskog društva, postavlja se pitanje može li se ono primijeniti, odnosno prihvatiti, i u komunikaciji koja se razvija unutar Crkve. Odgovor na to pitanje treba polaziti od razumijevanja naravi Crkve, odnosno cilja koji se unutarcrkvenom komunikacijom želi ostvariti. Svi članovi Crkve, u oblikovanju autentičnog unutarcrkvenog dijaloga, pozvani su suočavati se s izazovom pluralnosti, biti spremni na samokritičnost te nastojati oko što boljeg poznavanja (medijskog) jezika i načina komuniciranja današnje javnosti. Dijalog nije jednostavna primjena komunikacijskih ili retoričkih vještina već bi trebao postajati način življenja Crkve na putu izgradnje zajedništva.
Keywords
javno mnijenje; unutarcrkveno javno mnijenje; unutarcrkveni dijalog; javnost; pluralnost; samokritičnost.
Hrčak ID:
207879
URI
Publication date:
8.11.2018.
Visits: 1.454 *