Stručni rad
https://doi.org/10.21857/mnlqgc0d0y
Studentska anketa: (ne)koristan alat osiguravanja kvalitete u visokom obrazovanju?
Tatjana Badrov
orcid.org/0000-0002-9918-7818
; Veleučilište u Bjelovaru, Bjelovar, Hrvatska
Ivan Sekovanić
; Veleučilište u Bjelovaru, Bjelovar, Hrvatska
Sažetak
Zakonom o osiguravanju kvalitete u znanosti i visokom obrazovanju (Narodne novine, 45/09) propisani su i opisani postupci vanjskog vrednovanja (inicijalna akreditacija, tematsko vrednovanje, reakreditacija) visokih učilišta. Međutim, unutarnji sustav osiguravanja i unapređivanja kvalitete visoka učilišta uređuju svojim internim aktom. Iako su osnovna načela određena Standardima i smjernicama za osiguravanje kvalitete na Europskom prostoru visokog obrazovanja (ESG)(https://www.azvo.hr/images/stories/kvaliteta/ESG_HR_final.pdf), ne postoji jedinstven model unutarnjeg vrednovanja kvalitete nastave u visokom obrazovanju. Jedna od prihvaćenih metoda je studentska procjena rada nastavnika (studentska anketa). Svrha studentske ankete je povratna informacija nastavniku o kvaliteti njegova rada i unapređivanje kvalitete nastavnog procesa, a cilj postizanje željenih ishoda obrazovanja i zapošljavanje studenata nakon završetka studija.
Autori prikazuju metode prikupljanja podataka, korištenje informatičkih tehnologija te analiziraju rezultate studentske ankete provedene na Visokoj tehničkoj školi u Bjelovaru u zimskom semestru akademske 2015./2016. godine, uspoređuju studentske ocjene nekih elemenata rada nastavnika sa samoprocjenom rada studenata, preispituje povezanost težine kolegija s ocjenom rada nastavnika te propituju prednosti i nedostatke ove metode kao i mogućnosti unapređenja metoda vrednovanja nastavnog procesa u visokom obrazovanju.
Ključne riječi
visoko obrazovanje; osiguravanje kvalitete; studentska anketa; informatičke tehnologije
Hrčak ID:
208028
URI
Datum izdavanja:
22.10.2018.
Posjeta: 2.724 *