Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v5i2.9

Simbolički poredak u pjesmama „Tatice“ i „Ženski Lazar“ Sylvije Plath: lakanovsko čitanje

Somaye Mostafaei orcid id orcid.org/0000-0003-4543-397X ; University of Semnan, Semnan, Iran
Ensieh Shabanirad ; University of Tehran,Tehran, Iran


Puni tekst: engleski pdf 134 Kb

str. 429-443

preuzimanja: 4.561

citiraj


Sažetak

Djela Sylvije Plath uglavnom se smatraju samorefleksivnim zrcalima koja odražavaju njezine teškoće, posebice problematičan odnos s ocem i suprugom. Njezine reakcije na rodnu pristranost jezika, glavnog medija diskursa kojima dominiraju muškarci, pune su proturječnih pobuda. U jednu ruku, kao jedna od subjekata jezika, Plath želi sačuvati svoj podređen položaj; u drugu ruku, kao pjesnikinja želi stvoriti vlastiti poredak oslobođen ograničujuće i opterećujuće prisutnosti androcentričnog jezika. Rad istražuje ulogu Oca u dvama značajnim djelima Sylvije Plath – pjesmama „Tatice“ (1965.) i „Ženski Lazar“ (1965.) – i to primjenom postavki Jacquesa Lacana o poretku oblikovanja identiteta i stvaranja subjekta, osobito Lacanova simboličkog poretka. Rad nastoji utvrditi kako prisutnost i odsutnost očinske figure utječu na Plath i kako ona oblikuje nov simbolički poredak sa slobodnom igrom značenja te bez dominantnog Očeva glasa.

Ključne riječi

Sylvia Plath; Jacques Lacan; „Tatice“; „Ženski Lazar“; simbolički poredak

Hrčak ID:

214580

URI

https://hrcak.srce.hr/214580

Datum izdavanja:

26.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.123 *