Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.28.1.08
Učinkovitost zdravstveno-obrazovne intervencije u školskom okruženju u mijenjanju fizičkih aktivnosti mlađih adolescenata i aktivnosti koje obavljaju pred zaslonima
Lidija Čilić Burušić
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Mia Karabegović
; Srednjoeuropsko sveučilište (CEU), Budimpešta
Dubravka Kocijan Hercigonja
; Medicinski fakultet, Zagreb
Josip Burušić
orcid.org/0000-0002-0933-2189
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
U radu se razmatra u kojoj mjeri sveobuhvatni program
zdravstvenog odgoja koji se provodi u školskom okruženju, a
koji se oslanja na predavanja, učeničke rasprave i povezane
projektne aktivnosti, može pridonijeti željenim promjenama u
ponašanju mladih. Rezultati istraživanja (primjenom kvazieksperimentalnog
istraživačkog nacrta s testiranjem prije i
nakon provođenja programa na uzorku od 858 adolescenata)
pokazuju da ovakvi programi zdravstvenog odgoja
imaju skroman učinak. Nisu utvrđene statistički značajne
razlike u količini vremena koju su adolescenti posvećivali
aktivnostima što se provode na zaslonu u odnosu na fizičke
aktivnosti prije i nakon sudjelovanja u programu, niti je
vrijeme provedeno u fizičkim aktivnostima adolescenata bilo
povezano s količinom vremena utrošenog na sjedilačke
aktivnosti. U radu su pružena moguća objašnjenja zbog
čega su ovakvi zdravstveni programi, koji se temelje
primarno na predavanjima, raspravama i savjetima,
neučinkoviti u mijenjaju ponašanja adolescenata.
Ključne riječi
programi zdravstvenog odgoja; djeca i mlađi adolescenti; aktivnosti pred zaslonom; fizičke aktivnosti
Hrčak ID:
217322
URI
Datum izdavanja:
24.2.2019.
Posjeta: 2.383 *