Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.28.1.08

Učinkovitost zdravstveno-obrazovne intervencije u školskom okruženju u mijenjanju fizičkih aktivnosti mlađih adolescenata i aktivnosti koje obavljaju pred zaslonima

Lidija Čilić Burušić ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Mia Karabegović ; Srednjoeuropsko sveučilište (CEU), Budimpešta
Dubravka Kocijan Hercigonja ; Medicinski fakultet, Zagreb
Josip Burušić orcid id orcid.org/0000-0002-0933-2189 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 399 Kb

str. 153-168

preuzimanja: 748

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra u kojoj mjeri sveobuhvatni program
zdravstvenog odgoja koji se provodi u školskom okruženju, a
koji se oslanja na predavanja, učeničke rasprave i povezane
projektne aktivnosti, može pridonijeti željenim promjenama u
ponašanju mladih. Rezultati istraživanja (primjenom kvazieksperimentalnog
istraživačkog nacrta s testiranjem prije i
nakon provođenja programa na uzorku od 858 adolescenata)
pokazuju da ovakvi programi zdravstvenog odgoja
imaju skroman učinak. Nisu utvrđene statistički značajne
razlike u količini vremena koju su adolescenti posvećivali
aktivnostima što se provode na zaslonu u odnosu na fizičke
aktivnosti prije i nakon sudjelovanja u programu, niti je
vrijeme provedeno u fizičkim aktivnostima adolescenata bilo
povezano s količinom vremena utrošenog na sjedilačke
aktivnosti. U radu su pružena moguća objašnjenja zbog
čega su ovakvi zdravstveni programi, koji se temelje
primarno na predavanjima, raspravama i savjetima,
neučinkoviti u mijenjaju ponašanja adolescenata.

Ključne riječi

programi zdravstvenog odgoja; djeca i mlađi adolescenti; aktivnosti pred zaslonom; fizičke aktivnosti

Hrčak ID:

217322

URI

https://hrcak.srce.hr/217322

Datum izdavanja:

24.2.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.383 *