Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32762/zr.21.1.11

Utjecaj izgradnje obalnog zida na dinamiku valovanja ispred postojeće prirodne obale

Andrija Grahovac ; Sveučilište u Rijeci, Građevinski fakultet, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka
Nino Krvavica orcid id orcid.org/0000-0001-5014-5476 ; Sveučilište u Rijeci, Građevinski fakultet, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka
Igor Ružić orcid id orcid.org/0000-0003-4964-7190 ; Sveučilište u Rijeci, Građevinski fakultet, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 1.426 Kb

str. 179-191

preuzimanja: 401

citiraj


Sažetak

U ovom radu opisan je utjecaj izgradnje obalnog zida na postojećoj prirodnoj stjenovitoj obali na dinamiku valovanja ispred obale, na primjeru projektiranja plaže Kostanj u Rijeci. Analize postojećeg i projektiranog stanja valovanja provedene su korištenjem numeričkog modela valovanja Simulating Waves Nearshore (SWAN) uz primjenu autorskih algoritama neophodnih za prikaz rezultata numeričkih simulacija. Predviđa se proširenje postojeće plaže prema zapadnom dijelu uvale nasipavanjem prirodne obale te izgradnjom armirano-betonskih zidova prema moru. Zbog izgradnje obalnih zidova doći će do povećanja koeficijenta refleksije valova u odnosu na postojeću stjenovitu obalu. Ispred projektiranog zida, značajne visine valova juga 50 godišnjeg povratnog perioda povećat će se sa 2,20 na 2,50 m. U radu su opisane konstrukcijske metode umanjenja nepovoljnog učinka izgradnje obalnog zida na postojećoj stjenovitoj obali. Kao primjer opisano je i simulirano djelovanje zaštitnog podmorskog praga na polje valovanja ispred obalnog zida. Izgradnjom zaštitnog podmorskog praga s dubinom uronjenosti krune -2,0 m n.m. simulirane značajne visine valova juga 50 godišnjeg povratnog perioda su 1,90 m ispred projektiranog obalnog zida.

Ključne riječi

zid; refleksija valova; numeričke simulacije valovanja; podmorski prag

Hrčak ID:

217587

URI

https://hrcak.srce.hr/217587

Datum izdavanja:

11.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.342 *