Acta clinica Croatica, Vol. 57. No. 4., 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20471/acc.2018.57.04.08
Namjere i znanje učenika srednjih škola o dojenju
Marija Čatipović
orcid.org/0000-0003-4352-6419
; Marija Čatipović Specialist Pediatric Office, Bjelovar, Croatia
Branka Pirija
orcid.org/0000-0002-7140-725X
; Branka Pirija Specialist Pediatric Office, Kutina, Croatia
Martina Marković
; Feniks Healthcare Institution, Bjelovar, Croatia
Josip Grgurić
; UNICEF Office for Croatia, Zagreb, Croatia
Sažetak
Majčino mlijeko čini svijet zdravijim i boljim. Smrti i patnje tisuće djece i majki svake godine mogu se izbjeći dojenjem, uz enormne ekonomske uštede. Cilj ovoga rada bio je ispitati znanje i namjere dojenja učenika trećih razreda različitih srednjih škola, na osnovi čega možemo zaključiti o jedinstvenosti i strukturiranosti programa obrazovanja o dojenju u srednjim školama. On-line upitnik namjera i znanja o dojenju su ispunila 252 učenika iz 4 srednje škole u Bjelovaru (2), Kutini i Pakracu. Rezultati su prikazani metodama deskriptivne statistike. Kruskal-Wallisov test je korišten za obradu razlika rezultata u upitniku namjere, a 2-test za razlike u testu znanja. Rezultati pokazuju da se odgovori ispitanika pojedinih škola statistički značajno razlikuju po pojedinim pitanjima namjere i znanja o dojenju. Nedovoljna informiranost o dojenju učenika trećih razreda srednjih škola ne daje zadovoljavajuću osnovu za informiranu odluku o dojenju u odrasloj dobi. Autori predlažu izradu i uporabu jedinstvenog strukturiranog programa o dojenju namijenjenog učenicima srednjih škola.
Ključne riječi
Mlijeko, humano; Škole; Dojenje; Izobrazba; Hrvatska; Ankete i upitnici
Hrčak ID:
217819
URI
Datum izdavanja:
1.12.2018.
Posjeta: 2.829 *