Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31724/rihjj.44.2.20

Upotreba metaforične glazbene terminologije u verbalnome opisu muzike

Milena Petrović ; Faculty of Music Arts, University of Arts in Belgrade
Marija Golubović ; Faculty of Philosophy, University of Belgrade


Puni tekst: engleski pdf 898 Kb

str. 627-641

preuzimanja: 1.515

citiraj


Sažetak

U radu je prikazana uloga metaforičke terminologije u glazbenome obrazovanju zbog značaja koji u glazbenome doživljaju imaju emocije i pokret. Metaforička glazbena terminologija prati interpretativno sazrijevanje učenika: dok pojam skerco na mlađemu uzrastu odgovara šali, na starijemu uzrastu postaje vic na silu ili sve samo ne šala. Na početnome uzrastu za pojedine glazbene termine mogu se upotrebljavati izvanglazbeni verbalni simboli – metafore: puls je Čiča Gliša, dur Sunce, mol kiša, sekvenca stepenice, talasasta melodijska kontura leptir, dvodelni metar vojnik, trodelni balerina, a pojam stakata postaje multimodalna metafora pokreta, slike i zvuka. Multimodalno iskustvo odlučujuće je u procesu glazbenoga obrazovanja jer podrazumijeva integraciju pokreta, zvuka, slike i verbalnih metafora. Na taj se način glazbeni doživljaj opisuje i interpretacija dočarava kretanjem u smjeru od emotivnoga doživljaja zvuka do njegove kognitivne obrade. Multimodalni pristup doprinosi razvoju asocijativnoga mišljenja, tj. većemu udjelu osobnoga odnosa u asociranju na glazbene pojmove, čime se postiže bolje razumijevanje glazbe i proširuju perspektive u glazbenoj pedagogiji.

Ključne riječi

glazbena terminologija; metafora; verbalni opis glazbe; utjelovljenje; multimodalnost

Hrčak ID:

218070

URI

https://hrcak.srce.hr/218070

Datum izdavanja:

21.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.119 *