Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Osnovne postavke primjene marketinga u društvenim djelatnostima

Marcel Meler ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 522 Kb

str. 31-37

preuzimanja: 503

citiraj


Sažetak

Empirijski je moguće ustvrditi da su društvene djelatnosti Republike Hrvatske gotovo u cijelosti nepripremljene da svoje poslovno ponašanje usklade s tršišno organiziranim gospodarstvom i ekonomskim zakonitostima. Ova činjenica ima i imat će zasebne implikacije na njihovo prilagođavanje uspostavljanju novih mehanizama i institucija u financiranju, upravljanju, te “proizvodnji proizvoda" tih djelatnosti, koje će nedvojbeno dobrim dijelom morati biti zasnovano i na tržišnoj verifikaciji. To iz osnova mijenja način vođenja i provedbe poslovne politike subjekata društvenih djelatnosti, koji se u značajno većoj mjeri mora zasnivati na tržišnim načelima, te načelima u svijetu već poznatih metoda poslovnog odlučivanja kao pretpostavke efikasnog upravljanja i odlučivanja. Na osnovi predočenih postavki primjene marketinga u društvenim djelatnostima upečatljivo se nameće činjenica da je suvremena koncepcija tržišne orijentacije i politike, kako koncepcijski tako i s postupcima kojima se služi, primjenljiva ne samo u gospodarskim, već i u društvenim djelatnostima. Time se, jamačno, postiže i veća efikasnost tih djelatnosti.

Ključne riječi

marketing; društvene djelatnosti; tržišno gospodarstvo

Hrčak ID:

228542

URI

https://hrcak.srce.hr/228542

Datum izdavanja:

3.6.1991.

Posjeta: 987 *