Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.29162/jez.2019.7

UTJELOVLJENO I KULTURNO U KONCEPTUALIZACIJI VISINE TONA U HRVATSKOM

Sanja Kiš Žuvela ; Academy of Music, University of Zagreb
Ana Ostroški Anić ; Institute of Croatian Language and Linguistics


Puni tekst: engleski pdf 381 Kb

str. 199-219

preuzimanja: 734

citiraj


Sažetak

Konceptualne metafore kojima se konceptualizira visina glazbenoga tona uvelike počivaju na ljudskoj percepciji, predodžbi i iskustvu strukturiranom prostornim i orijentacijskim predodžbenim shemama kao što je shema vertikalnosti. U ovome se radu analiziraju konceptualne metafore koje strukturiraju odnose visina tonova s obzirom na vertikalni prostor, debljinu i veličinu, a koje se pojavljuju u hrvatskom glazbenom nazivlju. Predodžbene sheme vertikalnosti i veličine analiziraju se unutar konceptualnih metafora odnosi visina tonova jesu odnosi u vertikalnom prostoru i odnosi visina tonova jesu odnosi veličine da bi se odredilo u kojoj je mjeri njihova motivacija utjelovljena i univerzalna, a što se može pripisati međukulturnim i međujezičnim utjecajima koji su postojali tijekom stvaranja i razumijevanja glazbenoga nazivlja u Hrvatskoj.

Ključne riječi

konceptualizacija; glazba; prostor visine tona; predodžbena shema; utjelovljenost; teorija glazbe

Hrčak ID:

229445

URI

https://hrcak.srce.hr/229445

Datum izdavanja:

9.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.519 *