Jezikoslovlje, Vol. 20. No. 2., 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.29162/jez.2019.7
UTJELOVLJENO I KULTURNO U KONCEPTUALIZACIJI VISINE TONA U HRVATSKOM
Sanja Kiš Žuvela
; Academy of Music, University of Zagreb
Ana Ostroški Anić
; Institute of Croatian Language and Linguistics
Sažetak
Konceptualne metafore kojima se konceptualizira visina glazbenoga tona uvelike počivaju na ljudskoj percepciji, predodžbi i iskustvu strukturiranom prostornim i orijentacijskim predodžbenim shemama kao što je shema vertikalnosti. U ovome se radu analiziraju konceptualne metafore koje strukturiraju odnose visina tonova s obzirom na vertikalni prostor, debljinu i veličinu, a koje se pojavljuju u hrvatskom glazbenom nazivlju. Predodžbene sheme vertikalnosti i veličine analiziraju se unutar konceptualnih metafora odnosi visina tonova jesu odnosi u vertikalnom prostoru i odnosi visina tonova jesu odnosi veličine da bi se odredilo u kojoj je mjeri njihova motivacija utjelovljena i univerzalna, a što se može pripisati međukulturnim i međujezičnim utjecajima koji su postojali tijekom stvaranja i razumijevanja glazbenoga nazivlja u Hrvatskoj.
Ključne riječi
konceptualizacija; glazba; prostor visine tona; predodžbena shema; utjelovljenost; teorija glazbe
Hrčak ID:
229445
URI
Datum izdavanja:
9.12.2019.
Posjeta: 2.519 *