Pregledni rad
https://doi.org/10.46640/imr.9.16.5
Socijalni nauk Katoličke crkve i njegov odnos prema medijima
Ivan Balabanić
orcid.org/0000-0003-4785-4436
; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Kao teološko-filozofsko promišljanje o čovjeku i njegovu životu u društvu, socijalni nauk Crkve proizlazi iz papinskih, biskupskih i koncilskih dokumenata. Stoga su glavne teme socijalnog nauka Crkve ljudska osoba, društvena solidarnost i supsidijarnost. U tom nauku, a u svjetlu kršćanskog poimanja ljudske osobe te načela solidarnosti i subsidijarnosti, nude se kršćanski odgovori na neka teška i zamršena pitanja, među kojima se, već više od stotinu godina, ističe tzv. socijalno pitanje, a od druge polovine 20. stoljeća i pitanje uloga koje imaju sredstva društvene komunikacije, mass media. U ovom članku se pokazuje kako odnos Katoličke crkve i medija nije jednostavan: kako se taj nauk izrazio u doba „borbe protiv modernizma“, kako nakon pojave industrijske revolucije, a kako u ‘informacijsko doba’ koje još traje. Može se vidjeti da je pristup etici, moralu, odgovornosti i dostojanstvu ljudske osobe u mainstream medijskom prostoru često oprečno različit od odgovora koje nudi Crkva. Da mediji informaciju u tom prostoru samo ne prenose, nego da ga i stvaraju. Za Crkvu, gledajući njezin socijalni nauk koji bi trebao služiti svim članovima društva kao orijentir i uputa za svakodnevno djelovanje, važno je istinito i cjelovito prenošenje informacija. Kroz ovdje pobrojane dokumente može se vidjeti da Crkva pokazuje spremnost na suočavanje s medijskim izazovima, jednako kao i za mogućnost njihova korištenja u promicanju socijalne pravde, istine, mira i slobode u traženju zajedničkog dobra.
Ključne riječi
socijalni nauk Crkve; papinske enciklike; sredstva društvenog priopćavanja; odnos Katoličke crkve i medija
Hrčak ID:
238331
URI
Datum izdavanja:
27.5.2020.
Posjeta: 1.835 *