Izvorni znanstveni članak
BIBLIJSKA DIDAKTIKA U OSNOVNOŠKOLSKOM VJERONAUKU
Jadranka Garmaz
orcid.org/0000-0002-5239-1985
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Pitanje o suvremenim načinima komuniciranja s Biblijom jedno je od gorućih vjeronaučnih pitanja i implicira kategorije iskustva, relevantnosti i životne orijentacije. Ono glasi: na koji način Biblija današnjim učenicima može ponuditi životnu orijentaciju? Kako se može povezati životno iskustvo učenika s onim biblijskog čovjeka tako da biblijska istina o tome da Bog ljubi čovjeka postane učenicima plauzibilna i relevantna za život? Na neka od tih pitanja u ovom ćemo radu odgovoriti s didaktičko-metodičkog stajališta. U prvom dijelu riječ je o pedagoškoj ulozi Biblije u vjeronauku. U drugom podastiremo načela iskustvene i cjelovite nastave u komunikaciji s Biblijom. U trećem dijelu izlažemo didaktičko-metodičke elemente u pristupu Bibliji i neke suvremene metode vjeronaučnog rada s Biblijom. Dodatak potvrđuje središnjost biblijskih sadržaja u Planu i programu katoličkoga vjeronauka za osnovnu školu i nudi njihov pregled po razredima.
Ključne riječi
Biblija; vjeronauk; metode komunikacije s Biblijom; cjelovito i iskustveno učenje; vjeronaučni program
Hrčak ID:
22346
URI
Datum izdavanja:
21.12.2007.
Posjeta: 4.801 *