Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Uloga interkulturalne kompetencije u podučavanju engleskoga i njemačkoga jezika

Anita Lemić Stagličić ; Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću, Bana Ivana Karlovića 16, 53000 Gospić, Hrvatska
Nikola Lemić ; HEP Gospić, Smiljan BB, 53211 Smiljan, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 39-44

preuzimanja: 285

citiraj


Sažetak

Kad promatramo obrazovni sustav, nemamo osjećaj da se nešto uvelike promijenilo od trenutka uvođenja obveznoga školovanja. Većina profesora se i dalje oslanja na frontalni pristup predavanju, po već uhodanim parametrima: učitelj govori, učenik sluša. Iako je ovakvo stajalište prilično obeshrabrujuće, ono nije u potpunosti točno i mogu se primijetiti pozitivni pomaci u novim znanjima koja se usvojaju tijekom godina učenja o učenju. Promjena pristupa u predavanju vidi se ponajviše u nastavi engleskoga i njemačkoga jezika jer se prijašnji pristup pokazao manjkavim, te nije odgovarajuće pripremao učenika za prošireno, europsko tržište rada. Ulaskom u Europsku uniju, Republici Hrvatskoj su se otvorila mnoga vrata, što je najviše vidljivo u visokoškolskom obrazovanju. Bologna i Erasmus u potpunosti su izmijenili poznate studije i uveli hrvatske studente u sustav u kojem konačno mogu biti valjano vrednovani i mogu ponuditi svoja znanja na europskom tržištu. Erasmus, najuspješniji projekt studentske razmjene u europskoj povijesti, omogućio je i hrvatskim studentima da jedan dio svoga visokoškolskoga obrazovanja provedu izvan matične zemlje. Na ovaj način studenti su dobili priliku uistinu naučiti jezik zemlje domaćina, upoznavši pritom i kulturu. Ovakva vrsta obrazovanja otvara hrvatskim studentima vrata europskoga tržišta i uči utjecajnoj i efektivnoj komunikaciji s pripadnicima drugih kultura.

Ključne riječi

podučavanje stranih jezika; engleski jezik; njemački jezik; Erasmus; studentska razmjena; imterkulturalna komunikacija

Hrčak ID:

252338

URI

https://hrcak.srce.hr/252338

Datum izdavanja:

8.2.2021.

Posjeta: 886 *