Politehnika i dizajn, Vol. 8 No. 3, 2020.
Stručni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2020-8-3-07
PLANIRANJE I IZVOĐENJE BICIKLISTIČKIH PROMETNICA
Sandra Mihalinac
orcid.org/0000-0002-8990-2128
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Miroslav Šimun
orcid.org/0000-0002-8410-0249
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Davor Marković
; LAD 1 studio d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Dora Kovačević
; SP STATIK d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U cilju smanjenja zagađenja okoliša i poboljšanja kvalitete života u gradovima, bicikl sve više postaje poželjno prijevozno sredstvo. Dobrobiti korištenja bicikla očituju se u ekološkoj prihvatljivosti, brzom i povoljnom prijevozu do željenoga odredišta te zdravoj tjelovježbi. Kako bi se biciklistički promet razvio u svakodnevnu aktivnost, potrebno je izgradnjom odgovarajuće infrastrukture osigurati sigurno i nesmetano kretanje biciklista. Kvalitetna infrastruktura pridonijet će i većoj sigurnosti sudionika u prometu, kako vozača motornih vozila tako i korisnika bicikla. Za kvalitetnu infrastrukturu poželjno je osigurati zasebne prometne koridore koji će omogućiti biciklistima nesmetani promet prema odredištima te istovremeno omogućiti maksimalnu razinu usluge tijekom putovanja. Prema statistici navedenoj u „Zagreb u brojkama“ u gradu Zagrebu izgrađeno je 415 kilometara biciklističkih staza/traka. No, prema temeljitim mjerenjima koja su provedena 2016. godine od strane Sindikata biciklista, Zagreb raspolaže s tek 168 kilometara biciklističkih staza/traka. Uz nedovoljno izgrađenu biciklističku infrastrukturu kao problem u gradovima javlja se i međusobna nepovezanost biciklističke infrastrukture s ostalim oblicima javnog prijevoza. Problematika planirane i izvedene biciklističke infrastrukture bit će prikazani na primjerima Gajeve ulice u Zagrebu i prometnice GG1 u Jastrebarskom.
Ključne riječi
kvaliteta života; biciklistička staza; infrastruktura; prometni koridor
Hrčak ID:
255955
URI
Datum izdavanja:
1.12.2020.
Posjeta: 2.962 *