Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.6
Istraživački pristup kao suvremena nastava ili tek odmak od tradicionalne nastave? Mišljenja učitelja o istraživačkom pristupu u nastavi prirode i društva
Dunja Anđić
orcid.org/0000-0001-8444-1820
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Karmen Vidas
orcid.org/0000-0001-6871-0592
; Osnovna škola Ivana Rabljanina, Rab, Hrvatska
Sažetak
Istraživački pristup u nastavi Prirode i društva smatra se novim pristupom u učenju i poučavanju u osnovnoj školi. Međutim, pitamo se je li to doista tako. Zato je provedeno istraživanje s ciljem ispitivanja odgojno-obrazovne prakse učitelja razredne nastave u realizaciji istraživačkog pristupa u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodologijom na uzorku 24 učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Za potrebe istraživanja konstruiran je polustrukturiran intervju. Rezultati istraživanja uputili su na upoznatost učitelja s istraživačkim pristupom i njihovu motiviranost za njegovo provođenje u nastavi Prirode i društva. Dobiveni su rezultati također uputili na to da učitelji u velikoj mjeri smatraju da posjeduju određene kompetencije za njegovu implementaciju, a prilikom realizacije primjenjuju nastavne metode i nastavne oblike rada koji omogućuju veću aktivnost učenika. Zaključuje se da je potrebno dodatno educirati učitelje jer, iako je riječ o suvremenom pristupu, njegova realizacija još uvijek nije na očekivano zadovoljavajućoj razini i stoga on predstavlja tek prvi korak ka suvremenijoj nastavi u školama.
Ključne riječi
istraživački pristup, kompetencije, kurikul, motivacija, odgojno-obrazovna praksa
Hrčak ID:
263041
URI
Datum izdavanja:
28.9.2021.
Posjeta: 2.362 *