Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.31.4.06
Vjerodostojnost online influencera videoigara i namjera kupnje
Smith Boonchutima
orcid.org/0000-0001-7412-4506
; Fakultet komunikacijskih umjetnosti, Sveučilište Chulalongkorn, Bangkok, Tajland
Aniwat Sankosik
; Fakultet komunikacijskih umjetnosti, Sveučilište Chulalongkorn, Bangkok, Tajland
Sažetak
U zadnje vrijeme, a posebno tijekom pandemije COVID-19,
većina svakodnevnih aktivnosti premještena je na internet.
Stoga su se marketinške strategije morale prilagoditi ovoj
promjeni. To je dovelo do razvoja novih oblika marketinga,
uključujući influencerski marketing. Iako se vjerodostojnost
često teoretizira kao razlog zašto publika radije slijedi
influencere nego slavne osobe, empirijski se dokazi razlikuju
i nisu povezani s industrijom igara. Stoga je naš cilj u ovom
radu bio ispitati predviđa li vjerodostojnost izvora (i njegova
tri čimbenika: privlačnost, pouzdanost i stručnost) namjeru
kupnje videoigara, kao i provjeriti jesu li pogrešne
specifikacije modela uzrokovane zanemarenim uzročno-
-posljedičnim vezama dovele do nedosljednosti zaključaka u
dosadašnjim studijama. Rezultati utemeljeni na međunarodnom uzorku PewDiePiejevih sljedbenika (N = 238) potvrdili
su obje ideje: vjerodostojnost izvora predviđa namjere
kupnje, a pogrešne specifikacije modela vjerodostojnosti
izvora mogle su dovesti do netočnih procjena u dosadašnjim
studijama.
Ključne riječi
vjerodostojnost izvora; namjere kupnje; privlačnost; pouzdanost; stručnost
Hrčak ID:
287704
URI
Datum izdavanja:
23.12.2022.
Posjeta: 2.757 *