Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15291/ai.4209

Samoprocijenjena spremnost odgojitelja za pedagoško vođenje

Nikolina VARJAČIĆ orcid id orcid.org/0009-0003-2942-9070 ; Dječji vrtić Pinokio, Donji Miholjac, Hrvatska
Rahaela VARGA orcid id orcid.org/0000-0002-8402-2578 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 237 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 225

citiraj


Sažetak

Pedagoško se vođenje sve više promiče kao participativni oblik vođenja
koji predstavlja odmak od tradicionalnog razumijevanja da je samo
jedan vođa u ustanovi. U slučaju predškolske ustanove, uz vođenje
na razini čitave ustanove, i odgojitelji bi trebali prakticirati pedagoško
vođenje na razini pojedine skupine djece. Za to su im potrebne određene kompetencije kako bi bili spremni za primjenu različitih aspekata pedagoškog vođenja u svakodnevnoj praksi. Stoga se spremnost
promatra kao posjedovanje potrebnih znanja i vještina za djelotvorno
rješavanje različitih profesionalnih izazova u sklopu pedagoškog vođenja, ali i odgovoran pristup, tj. svjesnost o važnosti kompetencija
pedagoškog vođenja.
Provedeno je istraživanje s ciljem detektiranja kakvoće spremnosti
odgojitelja za rad u odgojno-obrazovnim skupinama primjenom
pedagoškog vođenja mjerena samoprocienom razvijenosti kompetencija vođenja te procjenom važnosti pojedinih kompetencija
za pedagoško vođenje. Provjerena je i značajnost grupnih razlika
u navedenoj (samo)procjeni. Rezultati pokazuju da se odgojitelji
procjenjuju najspremnijima uvažavanju različitosti i multikulturalnosti te izgradnji povjerenja i suradničkog odnosa s djecom, dok se
najmanje spremnima procjenjuju za primjenu novih tehnologija u
radu, ulaganje truda u profesionalni razvoj te uključivanje roditelja
u rad ustanove. Utvrđene su određene statistički značajne razlike u
procjeni važnosti pojedinih aspekata pedagoškog vođenja i samoprocjeni njihove razvijenosti u odnosu na stručnost odgojitelja, radno
iskustvo i uvjete rada.

Ključne riječi

predškolska ustanova, kompetencije, odgojitelji, pedagoško vođenje, rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

306968

URI

https://hrcak.srce.hr/306968

Datum izdavanja:

27.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 686 *