Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15291/ai.4213

Učitelji u inkluziji

Karla MATIĆ orcid id orcid.org/0009-0005-0452-501X ; Centar za odgoj i obrazovanje Juraj Bonači, Split, Hrvatska
Petra KASAP ; Prometno-tehnička škola Šibenik, Šibenik, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 251 Kb

verzije

str. 101-123

preuzimanja: 210

citiraj


Sažetak

U obrazovnom smislu inkluzija se definira kao aktivno uključivanje
učenika s teškoćama u redovni nastavni proces (Subotić, 2014). U tom
kontekstu učitelji predstavljaju najvažniju sponu između učenika i
škole kao institucije, stoga se upravo oni smatraju jednim od ključnih
faktora prilagodbe učenika s teškoćama na pohađanje školskog
programa (Rajović i Jovanović, 2010). Cilj ovog rada ispitati je kako
učitelji iz Zadra percipiraju inkluziju djece s teškoćama, kako procjenjuju
vlastite kompetencije za taj oblik rada te s kojim se preprekama
susreću. U tu svrhu provedeno je pet polustrukturiranih intervjua s
učiteljima iz Zadra (OŠ Stanovi), nakon čega su prikupljeni podatci
transkribirani i analizirani. Utvrđeno je da učitelji vide inkluziju kao
obrazovnu praksu koja promiče toleranciju i suradničko ponašanje,
procjenjuju je profesionalnim izazovom, ali ujedno i naglašavaju potrebu
za profesionalnim usavršavanjem i stjecanjem dodatnih kompetencija.
Dodatno, učitelji su istaknuli važnost suradnje s asistentima,
stručnim suradnicima i roditeljima kako bi inkluzija bila uspješna,
dok su nedovoljnu podršku školskog sustava (materijalne i financijske
resurse) prepoznali kao značajnu prepreku u kvalitetnom radu.

Ključne riječi

inkluzija, djeca s teškoćama, učitelji, razredna nastava, suradnja

Hrčak ID:

307933

URI

https://hrcak.srce.hr/307933

Datum izdavanja:

27.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 379 *