Stručni rad
https://doi.org/10.15291/libellarium.3468
Upoznavanje studenata konzervacije-restauracije s procjenom rizika i upravljanjem rizicima na primjeru skulptura na otvorenom
Sagita Mirjam Sunara
orcid.org/0000-0002-8636-4360
; University of Split, Arts Academy, Conservation-Restoration Department, Split, Croatia
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj. U radu se opisuje problemski zadatak koji studente konzervacije-restauracije upoznaje s procjenom rizika i upravljanjem rizicima u kontekstu kulturne baštine. Zadatak uključuje identificiranje prijetnji kojima su kulturna dobra izložena, izradu scenarija događaja koji mogu rezultirati oštećivanjem ili gubitkom vrijednosti kulturnih dobara, predlaganje mjera ublažavanja rizika te identificiranje aktera koji predložene mjere mogu provesti. Zadatak u obzir uzima sve rizike, ne samo one povezane s nezgodama i velikim nesrećama.
Pristup/metodologija. U uvodnom se dijelu objašnjava koncept procjene rizika i kontekst problemskog zadatka. Uz kratki prikaz studije slučaja (tri skulpture iz Parka skulptura Željezare Sisak), u radu se donose osnovni podaci o studentima koji su rješavali zadatak. Problemski je zadatak objašnjen po koracima/fazama. Završni su rezultati samo okvirno opisani.
Rezultati. Kroz problemski je zadatak identificirano 78 različitih scenarija za skulpture na otvorenom. Da bi se čitatelju približila osnovna ideja zadatka, u radu su opisane mjere ublažavanja rizika za tri scenarija i navedene osobe/službe koje ih mogu provesti.
Praktična primjena. Zadatak se bavio skulpturama na otvorenom, no može se primijeniti na bilo koji predmet ili zbirku. Zadatak se ne mora nužno uklopiti u sveučilišne kolegije vezane za preventivnu konzervaciju. Štoviše, ne mora biti usmjeren samo na studente konzervacije-restauracije (ili studente općenito): muzejski i baštinski stručnjaci mogu ga primijeniti kao prvi korak u izradi procjene rizika za muzejske i sakralne zbirke.
Originalnost/vrijednost. Tema koja je u radu predstavljena u hrvatskoj je stručnoj literaturi slabo zastupljena. U kontekstu metodike nastave konzervacije-restauracije na visokim učilištima u Hrvatskoj, opisani problemski zadatak može se smatrati inovativnim.
Ključne riječi
Park skulptura Željezare Sisak; preventivna konzervacija; problemsko učenje; procjena rizika; skulptura na otvorenom
Hrčak ID:
311046
URI
Datum izdavanja:
26.8.2022.
Posjeta: 546 *